چگونه در بورس سود کنیم؟

چگونه در بورس سود کنیم؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار ۱۱ آذر ۱۳۹۹
تعداد بازدید: 10814
سطح مبتدی

یکی از سوالاتی که معمولا در ذهن افرادی که به تازگی با بازار سرمایه آشنا شده‌اند ایجاد می‌شود این است که دقیقا باید چه کاری انجام بدهیم؟ و چگونه می‌توانیم در بورس سود کنیم؟ 

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که در حالت کلی باید شناخت خود را از بازار سرمایه افزایش دهید. پس از آشنایی با روش‌های مختلف سرمایه‌ گذاری و استفاده از کمک مشاوران، باید مسیر درست را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی بیشتر این موارد می‌پردازیم.

از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنید

همه ما معمولا در جنبه‌های مختلف زندگی و در مقاطع مختلف زمانی از مشاوره افراد متخصص استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال در دوران تحصیل خود برای کسب موفقیت بیشتر از مشاوران تحصیلی کمک می‌گیریم، برای بهبود وضعیت سلامت ذهنی و جسمانی خود از پزشکان، روانشناسان و کارشناسان تغذیه  کمک می‌گیریم و … . برای فعالیت در بازار سرمایه و کسب سود و حرکت در مسیر درست نیز می‌توانیم از نظر کارشناسان و تحلیل‌گران بازار سرمایه استفاده کنیم.

دانش و آگاهی خود را بالا ببرید

لازمه موفقیت در هر کار و فعالیتی، شناخت کافی از آن است. سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد دارید که خودتان به صورت مستقیم به تحلیل و بررسی شرایط و خرید و فروش انواع اوراق بهادار بپردازید، باید با روش‌های تحلیل بازار شامل تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و همچنین با مباحث تابلوخوانی آشنا شوید. بدیهی است رسیدن به سطح مطلوبی از دانش در این حوزه‌ها و توانایی به کارگیری آن‌ها، به صرف زمان زیادی نیاز دارد. کارگزاری مفید در این راستا همه روزه کلاس‌های آموزشی رایگان و غیر حضوری برگزار می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آموزشی کارگزاری مفید به راحتی در این کلاس‌ها شرکت کنید.

با روانشناسی بازار سرمایه آشنا شوید

صرفا آشنایی با انواع روش‌های تحلیل بازار برای انجام معاملات کافی نیست. برای انجام معاملات موفق در بورس، باید با اصول روانشناختی و روانشناسی بازارسرمایه آشنا باشید. علاوه بر این، باید بتوانید هیجانات و احساسات خود را کنترل کنید و در شرایط مختلف، بهترین تصمیم را بگیرید. بدین ترتیب موفق به کسب سود در بورس خواهید شد.

بیشتر بخوانید: سود مرکب

از راهکارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم غافل نشوید

سرمایه‌گذاری مستقیم، تنها راهکار سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و کسب سود نیست. افرادی که فرصت و دانش کافی را برای سرمایه‌گذاری مستقیم ندارند، می‌توانند به‌صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند. از جمله راهکارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم می‌توان به سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه گذاری و استفاده از خدمات سبدگردانی اختصاصی اشاره کرد. در خصوص سبدگردانی و نکات لازم برای انتخاب شرکت مناسب برای سبدگردانی، مطالعه مقاله «بهترین شرکت سبدگردانی» و چنانچه در خصوص سبدگردانی اطلاعی ندارید و می‌خواهید بدانید که سبدگردانی چیست، مطالعه مقاله «هرآنچه که باید در خصوص سبدگردانی بدانید» خالی از لطف نیست.

همواره به افرادی که به تازگی با بازار سرمایه آشنا شده‌اند، توصیه می‌شود برای مدیریت هرچه بهتر ریسک و کسب سود متناسب با آن، بخشی از سرمایه خود یا تمام آن را در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت کارگزاری مفید انواع مختلفی دارند و افراد با سطوح مختلف ریسک‌پذیری، می‌توانند در صندوق یا صندوق‌های دلخواه خود سرمایه‌گذاری کنند.

برای سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین خرید و فروش مستقیم انواع اوراق بهادار داشتن کدبورسی الزامی است.

نکته: صندوق تضمین اصل سرمایه مفید خدمتی جدید از کارگزاری مفید است که به واسطه آن اصل سرمایه (آورده اولیه) سرمایه‌گذاران در بورس تضمین می‌شود.

Reza Aliasgari کارشناس بازار سرمایه
guest
2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
مجید حاج علیان

سلام خسته نباشید چطور میشه وارد سبد گردانی مفید شد

کارگزاری مفید

با سلام
در حال حاضر میزان مبلغ اولیه جهت بهره‌­مندی از خدمت سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید، پنج میلیارد تومان است.
برای کسب اطلاعت بیش‌تر مقاله «سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید» را مطالعه نمایید.
در صورت تمایل جهت دریافت مشاوره سرمایه‌گذاری می‌توانید «درخواست مشاوره» درخواست خود را ثبت کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما ارتباط بگیرند.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید