معرفی سامانه معاملاتی مفید آنلاین

مفید آنلاین
زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتشار ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
تعداد بازدید: 57997
سطح مبتدی

مفید آنلاین یکی از سامانه‌های معاملاتی پرکاربرد کارگزاری مفید است. در مفید آنلاین نیز تمامی نیازهای اساسی معامله‌گران مورد توجه قرار گرفته است.  این سامانه را می‌توان به پنج بخش کلی «ارزیابی بازار»، «دارایی‌ها»، «مالی»، «سفارشات» و «ابزارها» تقسیم‌بندی کرد که در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک می‌دهیم. 

معرفی سامانه معاملاتی مفید آنلاین

رصد کردن بازار در مفید آنلاین

  1. جستجوی سهم: در این قسمت می‌توانید نماد مورد نظر خود را جستجو کنید و با انتخاب نماد مدنظر، وارد صفحه‌ تابلوی معاملاتی آن شوید.
  2. دیده‌بان: در صورتی که قصد رصد همزمان تعداد زیادی از نمادها را دارید، بخش دیده‌بان بازار به شما این امکان را می‌دهد تا در هر لحظه وضعیت نمادهای مورد نظر خود را مشاهده کنید. همچنین امکان طبقه‌بندی و مرتب‌سازی نمادها در دسته‌ها و گروه‌های مختلف نیز برای شما فراهم است.
  3. نمای بازار: در این بخش می‌توان وضعیت کلی بازار را بررسی و تحلیل کرد. همچنین با استفاده از قابلیت فیلترگذاری امکان مقایسه دقیق‌تر و یافتن سهام مورد نظر خود فراهم است.
  4. نقشه بازار: این قابلیت در مفید آنلاین برای شما فراهم شده است تا وضعیت بازار را به صورت نقشه‌ای از سهام مختلف و به تفکیک صنایع مشاهده کرده و بتوانید وضعیت کلی آن را در یک نگاه بررسی کنید.
  5. پیام‌ها: این قسمت شامل ۴ بخش است
  • «پیغام ناظر» که در آن تمام پیغام‌ها و اطلاعاتی که ناظر بازار اعلام می‌کند، نوشته می‌شود.
  • «پیغام ناظر سهم من» که در آن پیغام‌های مربوط به نمادهای موجود در سبد دارایی شما نمایش داده می‌شود.
  • «پیغام فوری» که در آن پیام‌های فوری از سمت کارگزاری نمایش داده می‌شود.
  • «پیغام هسته» که در آن پیام‌هایی که ممکن است از سمت هسته معاملات ارسال شود، قرار می‌گیرد.
رصد کردن بازار در مفید آنلاین

بخش دارایی‌ها در مفید آنلاین

  • سبدبان: سبدبان در واقع نشان‌دهنده و ملاک تمام دارایی شماست که تحت نظارت کارگزاری مفید وجود دارد. در واقع برای اینکه از میزان دارایی اوراق بهادار خود مطلع شوید بایستی به سبدبان خود مراجعه کنید.
بخش دارایی ها در مفید آنلاین

بخش مالی در مفید آنلاین

  • گردش حساب: در این بخش شما می‌توانید گردش حساب و تراکنش‌های مالی خود را در یک بازه زمانی مشخص، مشاهده کنید. این ابزار، گزارش کلیه مراودات مالی اعم از دریافت و پرداخت وجه، خرید و فروش سهام و سود صندوق سرمایه گذاری حامی را نمایش می‌دهد.
  • قدرت خرید و مبلغ بلوکه شده: این موارد مربوط به دارایی نقد شما نزد کارگزاری مفید هستند. در این قسمت اگر برای خرید سهمی سفارش ثبت کرده باشید، ولی هنوز این سفارش کامل نشده باشد یا درخواست وجهی برای انتقال به حساب بانکی خود ثبت کرده باشید، این مبلغ از قدرت خرید شما کم شده و به مبلغ بلوکه شده اضافه می‌شود.
  • واریز وجه: ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید حسابتان را شارژ کنید. این بخش شامل دو قسمت واریز آنی (حداکثر تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان) و ثبت فیش (برای مبالغ بیشتر) است.
  • تقاضای وجه: در این قسمت می‌توانید متناسب با مبلغ قدرت خرید خود برای تاریخ‌های تعیین شده در سامانه آنلاین اقدام به ثبت درخواست تقاضای وجه کنید.
بخش مالی در مفید آنلاین

بخش سفارشات در مفید آنلاین

  • گزارش سفارشات: معامله‌گران در این بخش می‌توانند گزارشی از تمام سفارش‌های ارسال شده به سامانه کارگزاری را مشاهده کنند.
  • ارسال سفارش: با استفاده از این بخش می‌توانید برای نمادهای موردنظرتان سفارش خرید یا فروش ثبت کنید.
  • وضعیت سفارش: این قسمت وضعیت سفارش ثبت شده در سامانه معاملات را در هر لحظه برای شما برای به نمایش می‌گذارد. سفارش‌ها در این بخش قابل مشاهده، ویرایش یا حذف هستند.
بخش سفارشات در مفید آنلاین

ابزارهای دیگر این سامانه

  • ابزار تکنیکال: در این صفحه نمودار قیمت نمادها، به همراه کلیه ابزارها و اندیکاتورهای مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال در دسترس شما قرار گرفته است.
  • پرتفوی لحظه‌ای: پرتفوی لحظه‌ای صرفا ابزاری است برای تسهیل محاسبات سود و زیان. اطلاعات این بخش به هیچ عنوان ملاک دارایی شما نیست. در پرتفوی لحظه‌ای قابلیت اضافه یا حذف کردن سهام نیز وجود دارد.
  • تغییر کاگزار ناظر: با ثبت درخواست تغییر کارگزار ناظر برای نماد موردنظر، می‌توانید آن را از حساب کارگزاری دیگر به حساب کارگزاری مفید خود انتقال دهید.
  • گفتگوی آنلاین: این بخش به منظور پاسخگویی به سوالات شما طراحی شده است. کافی است سؤال خود را در کادر مربوطه بنویسید تا پاسخ آن را از کارشناسان مجرب ما دریافت کنید.
  • تغییر چیدمان: با استفاده از شماره‌هایی که در سمت راست و پایین صفحه قرار گرفته است (صفحات ۳، ۴ و ۵) می‌توانید نحوه چیدمان بخش‌های مختلف را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.
ابزارهای مفید آنلاین

نوار اصلی بالای صفحه

نوار اصلی بالای صفحه سامانه مفید آنلاین

مهم‌ترین بخش های نوار بالای صفحه در سامانه مفید آنلاین به شرح زیر است:

  • خروج: به منظور خروج از سامانه استفاده می‌شود.
  • چراغ اتصال به سرور: وضعیت اتصال سامانه شما را به سرور اصلی معاملات نشان می‌دهد. در هنگام قطع شدن اتصال، این چراغ قرمز می‌شود.
  • اطلاعات هویتی: با کلیک بر این گزینه اطلاعات کاربر شامل نام و کد بورسی و… به نمایش درمی‌آید.
  • تنظیمات: شامل تنظیمات ارسال سفارش و ظاهر سامانه.
  • نمایش پیام‌های هوشمند: دریافت هشدارهای شرطی تعیین‌شده در این پنل.
  • نمایش پیام‌های عمومی: شامل پیام‌های ناظر بازار و پیغام‌های عمومی و شخصی کارگزاری مفید.
  • اطلاعات مالی کاربر: شامل مانده کل و مبلغ اعتبار معاملاتی دریافت‌شده از کارگزاری.
  • تنظیمات صفحات قابل ویرایش: ابزارک‌های قابل استفاده در صفحات ۳، ۴ و ۵

سوالات متداول

از چه طریقی می‌توانم دارایی خود را در سامانه مفید آنلاین مشاهده کنم؟

قسمت «سبدبان» در صفحه اصلی سامانه مفید آنلاین سبد دارایی شما در کارگزاری مفید را نشان می‌دهد. همچنین با انتخاب گزینه پرتفوی از نوار سمت راست و مراجعه به بخش «پرتفوی سپرده‌گذاری»، کلیه دارایی شما به نمایش در می‌آید.

امکان بررسی تراکنش‌های مالی خود، از زمان گذشته تا اکنون در مفید آنلاین وجود دارد؟

بله. با انتخاب گزینه «گردش حساب» از نوار سمت راست، می‌توانید تمام تراکنش‌های مالی مرتبط با دریافت و برداشت وجه، سفارشات و سود طرح حامی را مشاهده کنید. همچنین امکان جستجوی پیشرفته، فیلتر کردن و دریافت فایل اکسل تراکنش‌ها نیز برای شما وجود دارد.

آیا می‌توانم تحلیل تکنیکال سهام مدنظر خود را در سامانه مفید آنلاین انجام دهم؟

بله. با انتخاب گزینه «ابزار تکنیکال از نوار سمت راست صفحه، می‌توانید نمودار قیمتی سهام مختلف را بررسی کنید.

Amir dejman کارشناس بازار سرمایه
guest
66 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
سکینه جاویدd

سلام چرا خرید عرضه اولیه واسه من انجام نمیشه با اینکه تایید خرید اتومات رادارم وموجودی هم دارم؟

کارگزاری مفید

با سلام
با توجه به تغییرات دستورالعمل عرضه‌اولیه، در حال حاضر ارسال سفارش خرید به صورت خودکار مقدور نمی‌باشد. لذا در حالتی که قدرت خرید شما به میزان لازم جهت ثبت سفارش خرید عرضه‌اولیه باشد نیز از جانب کارگزاری مفید برای شما سفارش خرید ثبت نخواهد شد. چنانچه قصد شرکت در عرضه‌اولیه‌ را دارید، جهت ثبت سفارش می‌توانید در ساعت اعلامی توسط ناظر بازار، از قسمت «دیده‌بان» سامانه «ایزی‌تریدر» گزینه «عرضه‌اولیه» را انتخاب و اقدام به ثبت سفارش به‌صورت سریع نمایید. در صورت عدم مشاهده قسمت مذکور در زمان عرضه‌اولیه، از قسمت «پروفایل» گزینه «راه‌اندازی دوباره» را انتخاب نمایید. در صورتی‌که قصد استفاده از سامانه «آنلاین‌پلاس» را دارید،می‌بایست اقدام به ثبت سفارش خرید در تعداد و قیمت دلخواه نمایید. توجه داشته باشید که تاریخ انقضای سفارش شما نیز می‌بایست درحالت پیش‌فرض سامانه‌های معاملاتی یعنی معتبر تا پایان روز باشد. توجه داشته باشید که امکان ثبت سفارش آفلاین خرید عرضه‌اولیه از طریق سامانه ایزی‌تریدر اربیس نیز مهیاست.
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله‌‌ی «لغو خرید خودکار عرضه‌اولیه» را مطالعه کنید.

محمد

سلام من شماره تلفنم عوض شده و به خط قبلی که تو کارگذاری ثبت شده چون به نام خودمم نبود دسترسی ندارم چطور میتونم شماره جدیدمو وارد کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

کارگزاری مفید

با سلام
ابتدا اقدام به ویرایش شماره تلفن همراه خود در سامانه سجام نمایید. پس از اصلاح شماره همراه خود در سامانه سجام،جهت بررسی بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر (همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز) با کارشناسان در ارتباط باشید:
شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
email: 8700@emofid.com
چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
سپس جهت ورود به سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید، از گزینه «رمز ورود خود را فراموش کرده‌ام» استفاده نمایید. در این صورت، کد یکبار مصرف به شماره همراه ثبت شده در سامانه سجام ارسال شده و امکان امکان بازیابی رمز ورود خود را خواهید داشت. همچنین در صورت عدم تمایل به ویرایش شماره همراه خود در سامانه سجام، پس از انتخاب گزینه «رمز ورود خود را فراموش کرده‌ام» و ورود کد ملی و شماره همراه، گزینه «به روش فوق دسترسی ندارم» را انتخاب نمایید. در این صورت کد یکبار مصرف به ایمیل شما ارسال خواهد شد و با دسترسی به ایمیل خود امکان ایجاد رمز عبور جدید را خواهید داشت.

مسعود صادقی

سلام درقسمت ابزار تکنیکال هایکن آشی کار نمکند

کارگزاری مفید

با سلام
در‌حال‌حاضر ابزار «هایکن آشی» در قسمت تحلیل تکنیکال قابل استفاده است و با اختلالی مواجه نمی‌باشد. در صورت بروز چنین مشکلی کش مرورگر خود را پاک نموده و از نسخه به روزرسانی شده مرورگر استفاده نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
مهری

سلام چرا سه جایزه فاذر در پرتو من نمی نشینه برای دیگران نشسته

کارگزاری مفید

با سلام
پس از انتشار آگهی «ثبت افزایش سرمایه» در سایت کدال، اعمال سهام جایزه به پرتفوی سپرده‌گذاری ممکن است زمان بر باشد.
در صورتی که بعد از مجمع افزایش سرمایه کل سهام خود را فروخته‌اید، ممکن است پس از تکمیل فرآیند افزایش سرمایه، سهام جایزه به پرتفوی شما اضافه نشود. برای رفع این مشکل، به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه مراجعه و از اضافه شدن سهام جایزه به دارایی‌های خود اطمینان حاصل نمایید. در این سامانه، سهام‌ جایزه با اضافه شدن حرف «ج» به انتهای نماد اصلی مشخص می‌شود.
در صورتی که فرآیند افزایش سرمایه تکمیل شده باشد، نماد مربوط به سهام جایزه حذف شده و به همین تعداد، به دارایی شما در نماد اصلی اضافه می‌شود. جهت اعمال سهام جایزه به پرتفی سپرده‌گذاری می‌بایست از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید برای نماد ذکر شده درخواست «تغییر کارگزار ناظر» ثبت نمایید تا نماد مربوطه طی 48 ساعت کاری به پرتفوی سپرده‌گذاری شما افزوده شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله «سهام جایزه چیست؟» را مطالعه نمایید.

مهیار

سلام تفاوت سامانه آنلاین پلاس وسامانه ایزی تریدر درچیه؟

کارگزاری مفید

با سلام
سامانه‌های ایزی تریدر و آنلاین پلاس از نظر کارایی، عملکردی شبیه به هم دارند و هر دو برای انجام معاملات آنلاین کارگزاری مفید مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سامانه آنلاین پلاس کارگزاری مفید، یکی از محبوب‌ترین و قوی‌ترین سامانه‌های انجام معاملات آنلاین در بازار سرمایه ایران است. از مهمترین امکانات این سامانه آنلاین شامل:
شارژ حساب کاربری (واریز آنی) و دریافت وجه از کارگزاری (دریافت وجه) ، انجام معاملات خرید و فروش روی کلیه اوراق قابل معامله در بورس‌ها (شامل سهام، حق تقدم، اوراق سپرده کالایی)، مشاهده پرتفوی سپرده‌گذاری، ایجاد پرتفوی دلخواه و محاسبه سود و زیان (پرتفوی لحظه‌ای)، دریافت پیام‌های شرطی، نمودار قیمت سهام و ابزار تحلیل تکنیکال، ارسال سفارشات دسته‌ای و ارسال سفارشات بزرگ.
ایزی ‌تریدر هم یکی از بهترین سامانه ‌های معاملات آنلاین سهام در بورس ایران به ویژه از طریق گوشی ‌های تلفن همراه می‌باشد. این سامانه به‌ گونه‌ای طراحی شده که هم برای سرمایه‌گذار حرفه‌ای بورس امکانات پیشرفته‌ای دارد و هم افراد مبتدی به‌ سادگی می‌توانند از طریق تلفن همراه خود از آن استفاده نمایند. ایزی تریدر یک پلتفرم معاملاتی بسیار مناسب و سامانه اختصاصی معاملات برخط کارگزاری مفیده می‌باشد.
از سری ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به این اشاره کرد که می‌توانید با کلید و بدون هیچ کلیکی معامله کنید. پیشنهاد سریع و هوشمند یک نماد هنگام جستجو بر اساس سوابق جستجوهای قبلی و نمایش تصویری کلیه اطلاعات ضروری یک نماد بخش کوچکی از امکانات ایزی ‌تریدر می‌باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله “معرفی ایزی تریدر، سامانه معاملاتی اختصاصی کارگزاری مفید” را مطالعه نمایید.

ممم

آنلاین پلاس برای من از کار افتاده ، چکار کنم ؟

کارگزاری مفید

با سلام
در حال حاضر امکان استفاده از سامانه آنلاین پلاس وجود دارد. لطفا یکبار کش مرورگر را به صورت کامل حذف نمائید و مجدد وارد سامانه شوید.

محمود رضازاده

سلام ، چرا سود مجمع هر یک از سهام ها اعلام میشه ولی به موجودی صندوق جهت بهره برداری اضافه نمیشه و فقط اعلام سود سهام میکنه ، برای دریافت وجه سود سهام مجمع یک کارخانه یا شرکت بملغ 2500 تومان ما چقدر باید پیگیری و نیز هزینه وجه و زمان کنیم ؟!

کارگزاری مفید

با سلام
زمان و نحوه پرداخت سود مجمع توسط شرکت مربوطه تعیین شده و معمولا به روش‌های زیر انجام می‌شود:
1) مراجعه سهامداران در زمان تعیین‌شده به بانک منتخب و ارائه مدارک هویتی و دریافت سود نقدی.
2) واریز سود نقدی سهامدارانی که احراز هویت سجام را انجام داده‌اند، به همان شماره‌حسابی که سهامداران در سامانه سجام معرفی کرده‌اند.
جهت اطلاع از زمان‌بندی و نحوه واریز سود مجمع، آگهی «زمان‌بندی پرداخت سود» را در سایت کدال بررسی نمایید و در صورت نیاز به بررسی دقیق‌تر با امور سهامداری شرکت در ارتباط باشید.
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله‌ «نکاتی مهم درباره سود سهام شرکت‌ها» را مطالعه نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
محمود رضازاده

در خصوص یک کارخانه که قبل از بورس سهامدار آن بودم ، قبل از فعالیتم در بورس یک کد بورسی قدیمی داشتم ، با راه اندازی بورس و اجبار پیوستن به بورس و دریافت کد سجام و عضویتم در مفید ، دارای کد بورسی جدید شدم و با پیگیری متوجه شدم این اشکال برای سایرین هم بوده ، طوری که در ابتدا همه فعالیتها در پرتفوی قابل بررسی و بازدید بود منهای اون سهام اصلی که حتی با خربد و فروش سهام آن ، اصل جمع مانده صحیح سهام آن در گزارش پرتفوی ملاحضه نمیشد تا اینکه بالاخره اصل سهام اضافه و گزارش درست شد ولی شماره کد بورسی من تغیر کرد ،،، درست هست یا نه ؟؟؟؟!!!!

کارگزاری مفید

با سلام
معامله‌گران در بازار سرمایه دارای یک کد بورسی یا کد سهامداری یکتا می‌باشند. در صورتی که در درگاه ذینفعان بازار سرمایه، دو کد بورسی مشاهده می‌‌کنید، جهت یکسان‌سازی کد بورسی خود می‌بایست در قسمت «میز خدمت الکترونیک» سامانه مذکور درخواست «اصلاح مشخصات» ثبت نمایید.
همچنین جهت انجام فرآیند اصلاح مشخصات می‌توانید با همراه داشتن مدارک شناسایی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت نمایید.
پس از انجام فرایند اصلاح مشخصات، تنها یک کد بورسی خواهید داشت. در صورتی که هم‌اکنون در درگاه ذینفعان بازار سرمایه دارای یک کد بورسی می‌باشید که با کد بورسی ثبت‌شده در سامانه‌های معاملاتی گارگزاری مفید یکسان است، فرایند مربوطه به درستی طی شده است.
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر، مقاله «اصلاح مشخصات یا تجمیع کد بورسی» را مطالعه نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
صداقتی

با سلام
در هنگام تبت “تبدیل حق تقدم به سهم” در صفحه پرتفوی لحظه ای, مرورگر فایرفاکس با خطا مواجه می شود که این خطا از سمت سرورهای شما است.
عنوان خطا : CORS Missing Allow Origin

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/CORS/Errors/CORSMissingAllowOrigin

کارگزاری مفید

با سلام
در حال حاضر سامانه‌ها‌‌ی معاملاتی آنلاین کارگزاری مفید با اختلالی مواجه نمی‌باشند.
در صورت بروز چنین مشکلی، لطفا کش مرورگر خود را پاک نموده و از نسخه به روزرسانی شده مرورگر استفاده نمایید.
توجه داشته باشید، گزینه «تبدیل حق تقدم به سهم» در سامانه‌های آنلاین کارگزاری مفید برای سهولت در بررسی دارایی‌های کاربران به و صورت نمایشی در سامانه معاملاتی بوده و به معنای اقدامی جهت تبدیل جق تقدم به سهام نمی‌باشد.
سهامداران می‌توانند پس از تخصیص حق تقدم، با انتخاب گزینه «تبدیل حق تقدم به سهم»، حق تقدم سهام مدنظر خود را در محاسبات عملکرد به سهام عادی تبدیل کنند.
جهت تبدیل حق تقدم‌ به سهم، شما می‌بایست مبلغ اسمی (1000 ریال بابت هر سهم حق تقدم) در بازه‌ی زمانی اعلام شده در آگهی «مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام» در سایت کدال را به حساب شرکت واریز کنید. پس از واریز وجه به حساب شرکت می‌بایست فیش واریزی و گواهینامه حق تقدم خود را از طریق امور سهامداری شرکت برای شرکت مربوطه ارسال نمایید. در نهایت پس از طی شدن مراحل افزایش سرمایه و انتشار آگهی «ثبت افزایش سرمایه» در سایت کدال حق تقدم شما به سهم اصلی تبدیل خواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله‌ «حق تقدم خرید سهام و نحوه استفاده از آن» را مطالعه نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
حسین

سلام من چطوری می توان شماره حسابم را از ملت به بانک مسکن تغییر دهم

کارگزاری مفید

با سلام
جهت افزودن شماره‌حساب جدید می‌توانید، وارد بخش «برداشت وجه» سامانه معاملاتی «ایزی‌تریدر» شوید، سپس گزینه «افزودن شماره‌حساب» را انتخاب و اطلاعات حساب بانکی خود را وارد نمایید.
همچنین جهت حذف شماره‌حساب، از طریق راه‌های ارتباطی زیر (همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز) با کارشناسان در ارتباط باشید:
شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
email: 8700@emofid.com
چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله «برداشت وجه در ایزی‌تریدر» را مطالعه نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
حبیب

سلام ، من قبلاً توافق نامه خرید عرضه اولیه را تایید کرده بودم و اینکار صورت میگرفت اما بعد از امضاء قراردادهای جدید الکترونیکی متوجه شدم خریدهای عرضه اولیه بصورت اتوماتیک انجام نمیگیره و گزینه توافقنامه عرضه اولیه غیرفعال شده و پیام ” رد شده” نوشته شده ، علت چیست ؟!

کارگزاری مفید

با سلام
با توجه به تغییرات دستورالعمل عرضه‌اولیه، ارسال سفارش خرید به‌صورت خودکار مقدور نمی‌باشد. چنانچه قصد شرکت در عرضه‌اولیه‌ را دارید، جهت ثبت سفارش می‌توانید در ساعت اعلامی توسط ناظر بازار، از قسمت «دیده‌بان» سامانه «ایزی‌تریدر» گزینه «عرضه‌اولیه» را انتخاب و اقدام به ثبت سفارش نمایید. در صورت عدم مشاهده قسمت مذکور در زمان عرضه‌اولیه، از قسمت «پروفایل» گرینه «راه‌اندازی دوباره» را انتخاب نمایید. در صورتی‌ که قصد استفاده از سامانه «آنلاین‌پلاس» را دارید، می‌بایست اقدام به ثبت سفارش خرید در تعداد و قیمت دلخواه نمایید. توجه داشته باشید، تاریخ انقضای سفارش شما نیز می‌بایست درحالت پیش‌فرض سامانه‌های معاملاتی یعنی معتبر تا پایان روز باشد. همچنین امکان ثبت سفارش آفلاین خرید عرضه‌اولیه از طریق سامانه ایزی‌تریدر اربیس نیز مهیاست. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله‌‌ی «لغو خرید خودکار عرضه‌اولیه» را مطالعه کنید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید