چگونه بدون صرف زمان در بورس سرمایه گذاری کنیم

چگونه بدون صرف زمان در بورس سرمایه‌گذاری کنیم(سرمایه گذاری مطمئن‌تر)
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار ۸ بهمن ۱۳۹۹
تعداد بازدید: 24224
سطح مبتدی

اگر به شخصه قصد فعالیت در بازار بورس را داشته باشید، باید زمان زیادی را صرف آموزش و یادگیری بورس کنید. علاوه‌ بر این، باید با تمرین و تکرار، از دانش به دست آمده استفاده کرده و مهارت خود را در انجام معاملات بالاتر ببرید. ممکن است همه افراد علاقه‌مند به بازار سرمایه، فرصت کافی برای این کار را نداشته باشند. اما آیا به راستی می‌توان بدون صرف زمان در بورس سرمایه گذاری کرد؟

آیا سرمایه گذاری بدون صرف زمان امکان‌پذیر است؟

بله، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که فرصت کافی برای یادگیری و کسب مهارت در این زمینه را ندارید ولی می‌خواهید از فرصت‌های سرمایه گذاری در بازار بورس استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم به روش غیر مستقیم در بازار بورس، سرمایه گذاری کنید. در این روش سرمایه گذاری، شما سرمایه خود را عملا در اختیار گروهی از تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه قرار می‌دهید تا آن‌ها به جای شما در بازار فعالیت کنند. بدیهی است در این روش سرمایه گذاری شما به عنوان سرمایه‌گذار نیازی به صرف زمان برای یادگیری یا انجام معامله در بازار نخواهید داشت.

سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری
  • انعقاد قرارداد سبدگردانی اختصاصی با یک شرکت معتبر سبدگردانی

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

صندوق سرمایه گذاری نهادی مالی است که ضمن دریافت مجوزهای قانونی، تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کند. هر صندوق سرمایه گذاری از ارکان مختلفی تشکیل می‌شود که هر یک، وظیفه‌ای بر عهده دارد. مدیریت وجوه سرمایه‌گذاران هر صندوق نیز توسط گروهی از معامله‌گران و تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه انجام می‌شود. مدیران سرمایه گذاری هر صندوق می‌کوشند ضمن تحلیل همه‌جانبه شرایط، مطابق با اساسنامه صندوق فعالیت کنند.

صندوق‌های سرمایه گذاری انواع مختلفی دارند که میزان ریسک و بازدهی سرمایه گذاری در آن‌ها متفاوت است. در حالت کلی انواع صندوق‌های سرمایه گذاری عبارت‌اند از: صندوق تضمین اصل سرمایه، سهامی، شاخصی، مختلط، اهرمی، بادرآمد ثابت و صندوق‌ های سرمایه گذاری طلا. کارگزاری مفید نیز با هدف پاسخگویی به نیاز سرمایه‌گذاران مختلف، مدیریت طیف وسیعی از صندوق‌ها را بر عهده دارد. برای آشنایی با صندوق‌های تحت مدیریت کارگزاری مفید به این مطلب مراجعه کنید.

سرمایه هر صندوق، به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود که اصطلاحا به آن “واحد” یا “یونیت” سرمایه گذاری گفته می‌شود. هر سرمایه‌گذار نیز می‌تواند با توجه به میزان سرمایه و میزان ریسک‌پذیری خود، تعدادی از واحدهای هر صندوق را خریداری کند. به عنوان مثال، ارزش هر واحد از صندوق سرمایه گذاری امید توسعه در تاریخ ۲۸ دی ۹۹ حدود ۱۹ هزار تومان بوده است و هر سرمایه‌گذار می‌تواند با خرید حداقل یک واحد، در این صندوق سرمایه گذاری کند.

اگر برای سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ها نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید درخواست مشاوره خود را ثبت ­نمایید تا همکاران ما در این بخش با شما تماس بگیرند.

مزیت‌های صندوق سرمایه گذاری

  • مدیریت دارایی حرفه‌ای
  • صرف زمان کمتر
  • ریسک پایین‌تر
  • سرمایه گذاری بدون نیاز به مهارت
  • هزینه‌های مدیریتی کمتر

سبدگردانی چیست؟

سبدگردانی فرآیندی است که طی آن فرد خبره در امر سرمایه گذاری با همکاری تیمی از تحلیل‌گران حرفه‌ای و بر اساس پارامترهایی مانند سطح ریسک‌پذیری و سرمایه هر سرمایه‌گذار، سبدی مناسب از دارایی‌های متنوع برای او تشکیل داده و به‌صورت مستمر بر آن نظارت دارد و آن را مدیریت می‌کند.

مزیت ویژه سبدگردانی این است که پس از عقد قرارداد، سرمایه‌گذار با سپردن سرمایه خود نزد فردی امین که سرمایه‌ گذاری اصولی در بازار سرمایه را می‌­شناسد، بدون صرف زمان، انرژی و استرس سرمایه­ گذاری مستقیم، از بازدهی بازار سرمایه بهره‌­مند می‌­شود. 

از آنجا که سبدگردانی، مدیریت اختصاصی دارایی‌های هر شخص بوده و هزینه بالاتری نسبت به صندوق‌های سرمایه گذاری دارد، شرکت‌های سبدگردان برای انعقاد قرارداد سبدگردانی معمولا مبلغ قابل توجهی (به عنوان مثال حداقل ۵ میلیارد تومان) را در نظر می‌گیرند.

سبدگردانی اختصاصی کارگزاری مفید نیز توسط “شرکت سبدگردان انتخاب مفید” انجام می‌شود. 

تفاوت سبدگردانی اختصاصی با صندوق های سرمایه‌ گذاری چیست؟

از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های سبدگردانی اختصاصی با صندوق‌های سرمایه گذاری می‌توان به ۲ مورد زیر اشاره کرد:

۱) حداقل سرمایه مورد نیاز برای انعقاد قرارداد سبدگردانی بسیار بیشتر از حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌هاست.

۲) در سبدگردانی اختصاصی، سبدگردان متناسب با ویژگی‌های مورد نظر هر سرمایه‌گذار، سبدی از دارایی‌ها برای او تشکیل داده و آن را مدیریت می‌کند. این در حالی است که هر صندوق سرمایه گذاری، متناسب با نوع آن صندوق و اساسنامه خود فعالیت می‌کند و سرمایه‌گذاران نقشی در تشکیل سبد دارایی‌های صندوق ندارند.

در صورتی که در خصوص صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردانی اختصاصی مفید نیاز به دریافت مشاوره دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان سرمایه گذاری ثبت کنید.با مراجعه به سایت کارگزاری مفید نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص صندوق‌های کارگزاری مفید کسب کنید.

بیشتر بخوانید: بازار سرمایه گذاری حرفه‌ ای

سوالات متداول

آیا سرمایه گذاری بدون صرف زمان امکان‌پذیر است؟

بله، می‌توان با استفاده از روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به این هدف دست یافت. شما در این روش عملا سرمایه خود را در اختیار گروهی از تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه قرار می‌دهید.  آن‌ها نیز به جای شما در بازار سرمایه فعالیت کرده و شما را از مزایای آن بهره‌مند می‌کنند.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس به چند دسته تقسیم می‌شود؟

سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس به دو دسته تقسیم می‌شود. سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری و انعقاد قرارداد سبدگردانی اختصاصی با یک شرکت معتبر سبدگردانی.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری چه مزایایی دارند؟

مدیریت دارایی حرفه‌ای، صرف زمان کمتر، ریسک پایین‌تر، سرمایه گذاری بدون نیاز به مهارت، هزینه‌های مدیریتی کمتر و…

سبدگردانی اختصاصی با صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری چه تفاوتی دارند؟

۱) حداقل سرمایه مورد نیاز برای انعقاد قرارداد سبدگردانی بسیار بیشتر از حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌هاست.
۲) در سبدگردانی اختصاصی، سبدگردان متناسب با ویژگی‌های هر سرمایه‌گذار، سبدی از دارایی‌ها برای او تشکیل داده و آن را مدیریت می‌کند. اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری، متناسب با نوع آن صندوق و اساسنامه خود فعالیت می‌کند. لازم به ذکر است سرمایه‌گذاران نقشی در تشکیل سبد دارایی‌های صندوق ندارند.

برچسب‌ها:,
Amir dejman کارشناس بازار سرمایه
guest
30 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
محمدرضا

عالی

کارگزاری مفید

با سلام.
از همراهی شما متشکریم.

mahdi

دسخوش دارید

کارگزاری مفید

با سلام.
رضایت شما افتخار ماست.

حجت جودی

مطالب‌ بسیار مفید و مخصر می باشد.

کارگزاری مفید

با سلام
همراهی شما سبب دلگرمی ماست. با تشکر

زارع

بسیار مفید بود ازتون ممنون هستم

کارگزاری مفید

با سلام.
از اینکه همراه ما هستید صمیمانه سپاسگزاریم.

Farzad Mohamadi

توضیحات واطلاعات خلاصه و مفیدی بود برای اشخاص، باتشکر

کارگزاری مفید

با سلام.
با سپاس از نظر ارزشمند شما.

محمد

سلام چرا کیف پول من شارژ نمی شود

کارگزاری مفید

با سلام
در صورتی که بعد از واریز وجه قدرت خرید شما شارژ نشده است، برای بررسی دقیق‌تر و دریافت اطلاعات، خواهشمند است از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰ (همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز)
📩email: 8700@emofid.com (همه روزه از ساعت ۷:۳۰ الی ۰۰:۳۰)
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی (همه روزه از ساعت ۷:۳۰ الی ۰۰:۳۰)

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
الناز نایب زاده

عالی بود

کارگزاری مفید

با سلام
از اینکه همراه ما هستید مفتخریم.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
صاحب علی معصومی

آیا با 200میلیون تومان میشه به سبد گردان سرمایه راسپرد

کارگزاری مفید

با سلام
در حال حاضر، میزان مبلغ اولیه برای بهره‌‌مندی از خدمت سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید، پنج میلیارد تومان است. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله‌ «سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید» مطالعه نمایید.

رضا

عالی بود

کارگزاری مفید

با سلام
از بازخورد مثبت شما کمال تشکر را داریم.

محمد مهدی ترابی گودرزی

عالی

با سلام
از همراهی و توجه شما سپاسگزاریم.