از انقضای سفارش در مفید تریدر چه می‌دانید؟

اهمیت تنظیم انقضا سفارش در مفید تریدر
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار ۱۷ دی ۱۳۹۹
تعداد بازدید: 4326
سطح نیمه حرفه ای

از ابتدای سال میلادی۲۰۲۴ ارائه سرویس مفید تریدر متوقف شد. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر کلیک کنید.

علاوه بر اینکه ابزارهای متعددی برای تحلیل حرفه‌ای نمودارها در نرم افزار مفید تریدر قرار گرفته است، امکان ارسال حرفه‌ای سفارش نیز وجود دارد. تاریخ انقضای هر سفارش‌، یکی از پارامترهای مهم هر سفارش شرطی در مفید تریدر است که باید تعیین شود. در ادامه به معرفی و بررسی حالت‌های مختلف آن پرداخته می‌شود.

حالت‌های مختلف انقضای سفارش در مفید تریدر

 در سامانه مفید تریدر، هنگام ارسال یک سفارش شرطی (Pending)، باید در پنجره ارسال سفارش‌، تاریخ انقضای آن را نیز تعیین کنید. حالت‌های مختلفی برای تعیین تاریخ انقضا در این سامانه تعبیه شده است که عبارت‌اند از: 

سفارش معتبر تا لغو (GTC)

با انتخاب گزینه معتبر تا لغو (GTC)، سفارش‌ شما تا زمانی که معامله انجام شود یا توسط خودتان حذف شود، در سامانه معاملاتی باقی می‌ماند.

حالت‌های مختلف انقضای سفارش در مفید تریدر

سفارشامروز (Today)

با انتخاب گزینه امروز (Today)، سفارش شما عملا تا پایان روز اعتبار خواهد داشت. در این حالت، چنانچه سفارش‌ شما انجام نشود، در پایان روز معاملاتی از سامانه معاملاتی حذف می‌شود.

حالت‌های مختلف انقضای سفارش در مفید تریدر

سفارشمعتبر تا تاریخ و ساعت مشخص (Specified)

با انتخاب گزینه معتبر تا تاریخ و ساعت مشخص (Specified)، سفارش شما عملا تا پایان تاریخ و ساعتی که تعیین می‌کنید، اعتبار خواهد داشت. در این حالت، فیلد Expiration date فعال شده و باید تاریخ و ساعت مد نظر خود را در این فیلد تعیین کنید. چنانچه تا تاریخ و ساعت مشخص شده سفارش‌ شما انجام نشود، از سامانه معاملاتی حذف خواهد شد.

معتبر تا تاریخ و ساعت مشخص (Specified)

سفارشمعتبر تا تاریخ مشخص (Specified day)

با انتخاب گزینه معتبر تا تاریخ مشخص (Specified day)، سفارش شما عملا تا پایان تاریخی که تعیین می‌کنید، اعتبار خواهد داشت. در این حالت، فیلد Expiration date فعال شده و باید تاریخ و ساعت مد نظر خود را در این فیلد تعیین کنید. چنانچه تا تاریخ مشخص شده سفارش‌ شما انجام نشود، از سامانه معاملاتی حذف خواهد شد.

سفارش معتبر تا تاریخ مشخص (Specified day)
Amir dejman کارشناس بازار سرمایه
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments