برداشت وجه در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
تعداد بازدید: 119284
سطح مبتدی

سرمایه‌گذاران ممکن است به دلایلی قصد داشته باشند تا وجه نقدی از قدرت خرید خود (وجه موجود در حساب کارگزاری که حاصل از فروش سهام یا شارژ حساب است) را به حساب بانکی خود انتقال دهند. این فرایند، یکی از فرآیندهای مالی متداول در سامانه‌های معاملاتی است. در چنین حالتی مشتری برای تقاضای وجه خود از سامانه معاملاتی ایزی تریدر نسخه اربیس می‌تواند از راهنمایی‌ها و نکات مهم این مطلب استفاده کند.

نحوه ثبت درخواست برداشت وجه در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)

طبق رویه شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، تسویه معاملات سهام ۲ روز کاری زمان می‌برد. بنابراین اگر سهامی را امروز فروخته‌اید و قصد برداشت وجه حاصل از آن را دارید، می‌توانید تقاضای وجه خود را برای ۲ روز کاری بعد ثبت کنید. به طور مثال در صورتی که سهمی را در روز چهارشنبه به فروش برسانید، سریع‌ترین زمان ممکن برای ثبت تقاضای وجه یکشنبه هفته آتی آن است.

در صورتی که مانده وجه از قبل دارید یا دارنده طرح حامی (صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت حامی) هستید و برای اولین روز کاری پیش رو قصد برداشت وجه بیش از ۲۰۰ میلیون ریال دارید، باید قبل از ساعت ۱۴ روز کاری درخواست خود را ثبت کنید، بعد از این ساعت می‌توانید این درخواست را برای دو روز کاری بعد ثبت کنید.

در صورتی که مانده وجه از قبل دارید یا دارنده طرح حامی هستید و برای اولین روز کاری پیش رو قصد برداشت وجه کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال را دارید، باید تا قبل از ساعت ۱۵:۳۰ درخواست خود را ثبت کنید. برای تقاضای وجه از طریق سامانه معاملاتی ایزی تریدر اربیس (نسخه موبایل و دسکتاپ) می‌توانید مطابق با راهنمای زیر عمل کنید:

در مرحله آخر نیز با وارد کردن مبلغ، شماره حساب دلخواه  و تاریخ مورد نظر، با انتخاب گزینه «تایید»، درخواست خود را ثبت کنید.

توجه داشته باشید که برای هر تاریخ حداکثر می‌توانید یک درخواست وجه ثبت کنید.

انصراف از تقاضای وجه

درصورتی‌که قصد انصراف درخواست برداشت وجه خود را دارید، در قسمت «تاریخچه برداشت وجه»، امکان حذف تقاضا وجود دارد. برای این منظور با کلیک بر روی علامت ضربدر در کنار درخواستتان، تقاضای وجه لغو می‌شود. باید توجه داشت این در صورتی است که درخواست شما وارد فرآیند واریز نشده باشد. چنانچه علامت ضربدر موجود نباشد به این معنی است که فرآیند درخواست وجه شما اقدام شده و حذف درخواست وجه دیگر امکان‌پذیر نیست.

همچنین با کلیک بر روی آیکون «فلش» می‌توانید شماره حساب بانکی که برای تقاضای وجه ثبت کرده‌اید را مشاهده کنید.

زمان واریز مبلغ به حساب مشتری

مبلغ درخواست شده در ابتدای روز انتخابی برای واریز از حساب مشتری کسر شده و جهت پرداخت به بانک‌های عامل تحویل می‌شود. تا روز مورد نظر این مبلغ در حساب مشتری به‌صورت بلوکه شده باقی می‌ماند. 

نحوه اضافه کردن شماره حساب

شما می‌توانید در بخش برداشت وجه ایزی تریدر نسخه اربیس به سادگی شماره حساب بانکی تازه‌ای برای دریافت وجوه اضافه کنید. برای این کار مشابه تصویر زیر اقدام کنید:

رعایت موارد زیر در هنگام افزودن شماره حساب الزامی است: 

  • در هنگام وارد کردن کد شبا تنها بخش عددی آن را وارد کنید.
  • حساب بانکی معرفی شده می‌بایست به نام خود شخص باشد. 
  • حساب بانکی مشترک نباشد و یا حق امضا و برداشت به فرد دیگری داده نشده باشد.
  • برای بروزرسانی حساب بانکی، یک بار از  حساب کاربری خود خارج و سپس دوباره وارد شوید.

علت واریز نشدن وجه به حساب مشتری پس از ثبت تقاضای وجه

در صورت وجود یکی از شرایط زیر، درخواست وجه پرداخت نخواهد شد و منجر به عودت وجه به حساب نزد کارگزار می‌شود:

  • نام صاحب حساب معرفی شده به نام شخص دیگری باشد.
  • مغایرت نام مانند کم یا زیاد شدن پسوند از انتهای نام خانوادگی.
  • حساب مشترک باشد.
  • حساب مسدود یا راکد باشد.
  • معرفی شماره کارت به جای شماره حساب.
  • در صورتی که وجه حاصل به حساب نزد کارگزار عودت داده شود، گزارش آن در بخش گردش حساب ایزی تریدر قابل مشاهده است.

برداشت وجه آنی از طریق مفید کارت

۱. برای برداشت وجه در ایزی‌تریدر از طریق مفید کارت، پس از ورود به ایزی‌تریدر بر روی گزینه «سایر» کلیک کنید.

۲. پس از کلیک بر روی گزینه سایر، «برداشت وجه» را انتخاب کنید.

۳. سپس در مرحله مشخص نمودن حساب بانکی مقصد، می‌توانید با انتخاب گزینه مفید کارت، به‌صورت آنی وجه خود را به حساب مفید کارت خود منتقل کنید.

سوالات متداول

آیا امکان لغو درخواست وجه در سامانه ایزی تریدر نسخه اربیس وجود دارد؟

بله در قسمت تاریخچه برداشت وجه، امکان حذف با کلیک بر روی علامت ضربدر وجود دارد. 

مبلغ درخواست وجه چه زمانی به حسابم واریز می‌شود؟

مبلغ درخواست شده در ابتدای روز انتخابی از حساب شما کسر شده و جهت پرداخت به بانک‌های عامل تحویل می‌شود. توجه داشته باشید اگر امروز سهامی را فروخته باشید، مبلغ حاصل از فروش آن را برای دو روز کاری بعد می‌توانید تقاضا کنید.

چرا مبلغ تقاضا شده به حسابم واریز نشده است؟

نام صاحب حساب معرفی شده به نام شخص دیگری باشد، مغایرت نام مانند کم یا زیاد شدن پسوند از انتهای نام خانوادگی، حساب مشترک باشد، حساب مسدود یا راکد باشد، به جای شماره حساب شماره کارت معرفی شده باشد.

محمد رزاقی کارشناس بازار سرمایه
guest
192 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
مسعودشجاعی

عاای بود مرسی

کارگزاری مفید

با سلام
از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

علی دولت ابادی

راهنمایی شما مفید بود
از فعالان در شبکه سپاسگزارم

کارگزاری مفید

با سلام
هدف ما جلب رضایت شماست، از همکاری شما صمیمانه سپاسگزاریم.

رضافتح علیمیرزا

بسیار. عالی

کارگزاری مفید

باسلام
رضایت شما باعث افتخار ماست، از همراهی شما سپاسگزاریم.

نظیر جدگال

سلام کل مبلغ که در پرتفوی من هستش میخواهم همه رو بردارم چقدر میتوانم بردارم

کارگزاری مفید

با سلام
جهت ثبت درخواست «برداشت وجه» محدودیتی وجود نداشته و امکان برداشت تمام مبلغ موجود در «قدرت خرید» سامانه‌های کارگزاری مفید را خواهید داشت. لازم به ذکر است، در صورت فعال بودن صندوق «حامی»، چنانچه درخواست وجه مانده‌ی از قبل خود را برای اولین روز کاری پیش‌رو دارید، برای مبالغ بیش‌تر از بیست میلیون تومان می‌بایست قبل از ساعت 2:00 بعد از ظهر روز کاری و برای مبالغ کمتر از بیست میلیون تومان تا ساعت 3:30 بعد از ظهر درخواست برداشت وجه را ثبت نمایید. همچنین تسویه معاملات برای برخی سهم‌ها دو روز کاری زمان می‌برد، بنابراین اگر سهامی را امروز فروخته‌‌اید و قصد برداشت وجه حاصل از آن را دارید، می‌بایست تقاضای وجه خود را مطابق با تسویه معاملات آن سهم ثبت نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
حسین

خیلی کاربردی بود ممنون

کارگزاری مفید

با سلام
هدف ما جلب رضایت شماست، از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

محمد قاسم

اگر کسی تحلیل گر حرفه ای باشه و بتونه طی چندین سال مثلا صد میلیارد تومان هم کار کنه مشکلی برای برداشت کردن نداره؟ کسی بهش گیر نمیده یا مالیات و مسدودی حساب و این جور چیزا نداره؟

کارگزاری مفید

با سلام
برای برداشت وجه محدودیت مبلغ وجود ندارد و در صورتی که قصد برداشت وجه حاصل فروش سهم را داشته باشید، با توجه به تسویه سهم (دو روز کاری باشد.) امکان برداشت وجه تا دو روز کاری بعد وجود ندارد.
لازم به ذکر است، در صورتی که مبلغ در قدرت خرید از قبل باشد امکان ثبت درخواست وجه تا ساعت ۱۵:۳۰ برای مبالغ کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان، برای یک روز کاری بعد وجود دارد.

علی اصغر اسماعیلی آذر

سلام، خسته نباشید. توضیحات در مورد برداشت وجه عالی و راضی کننده بود. اما یه سوال، اینکه چرا واریز وجه به صورت آنی صورت میگیره به حساب کارگزار(اگر چه به نفع سهامدار هست) ولی برداشت وجه دو روز کاری صورت میگیره؟! نمیشه این مورد حل بشه؟
ممنون از لطف شما

با سلام
با توجه به قوانین سازمان بورس تسویه معاملات سهم، برای بعضی سهم‌ها دو روز کاری و برای بعضی سهم‌ها یک روز کاری (شنبه تا چهارشنبه به جز ایام تعطیلات رسمی) زمان می‌برد، بنابراین اگر سهمی را امروز فروخته‌‌اید و قصد برداشت وجه حاصل از آن را دارید، می‌بایست تقاضای وجه خودتان را مطابق با تسویه معاملات برای دو روز کاری و یا یک روز کاری بعد ثبت نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
دنیا

سلام من هشصد هزار گذاشتم چطور برشدارممیشه کمک کنین

کارگزاری مفید

با سلام
برای ثبت برداشت وجه، لطفا به سامانه معاملاتی خودتان مراجعه و در قسمت سایر بخش برداشت وجه، درخواست خود را برای برداشت وجه ثبت فرمایید.
محدودیتی برای مبلغ برداشت وجه وجود ندارد و امکان برداشت وجه برای تمامی مبلغ موجود در قدرت خرید وجود دارد.
لازم به ذکر است، در صورتی که قصد برداشت وجه حاصل از مبلغ فروش سهم را داشته باشید، می‌بایست با توجه به تسویه معاملات برداشت وجه خودتان را ثبت نمایید.
مبلغ درخواست داده شده، در ابتدا روز اعلام شده به بانک عامل تحویل داده می‌شود و تا ساعت ۱۴ روز درخواست داده شده و حداکثر ۴ صبح روز بعد به شماره حساب اعلام شده واریز می‌شود.

فرهاد

سلام یک سوال الان که برای کودکان زیر هفت سال افتتاح حساب نداریم از بانک چطور میشه کد بورسی گرفت

کارگزاری مفید

با سلام
امکان افتتاح حساب و دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال وجود دارد. ابتدا قیم می‌بایست، به صورت آنلاین فرد را در سامانه سجام ثبت‌نام نمایند.
در صورتی که فرد زیر ۱۸ سال و متولد سال ۸۹ به بعد باشد، و قیم احرازهویت در سجام را انجام داده باشد، نیاز به مراجعه به شعب دفاتر پیشخوان برای احرازهویت حضوری نمی‌باشد و برای متولدین سال ۸۹ به قبل قیم فرد می‌بایست برای احرازهویت حضوری به شعب دفاتر پیشخوان مراجعه نمایند.
بعد از تکمیل ثبت نام در سامانه سجام، برای تکمیل ثبت‌نام در کارگزاری مفید به سامانه ثبت نام کارگزاری مفید مراجعه و منتظر فعالسازی حساب کاربری حداکثر یک روز کاری بعد بمانید.
لازم به ذکر است، شماره حساب ثبت شده در زمان ثبت‌نام می‌بایست به نام فرد باشد و در صورت ثبت اطلاعات حساب فرد دیگر، امکان برداشت وجه وجود ندارد.

علی جاهد عطائیان

با سلام و تشکر از پرسنل فعال کارگزاری مفید

کارگزاری مفید

با سلام
رضایت شما باعث افتخار ماست، با تشکر از همراهی شما.

قاسمی

برای برداشت وجه :
برای ما تا سقف ۰ ریال زده …
این رو از کجا میتونیم افزایش بدیم …
با اینکه ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال موجودی داریم …
چطور برداشت کنیم وقتی سقف برداشت ۰ ریاله
مچکرم …

کارگزاری مفید

با سلام
جهت بررسی بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
📩email: 8700@emofid.com

قاسمی

باسلام
برداشت از اصل سرمایه چگونه هست …

کارگزاری مفید

با سلام
برای برداشت وجه از سبد دارایی خودتان، می‌بایست ابتدا سفارش فروش سهم را در سامانه معاملاتی کارگزاری مفید ثبت نمایید. بعد از فروش سهم، مبلغ به قدرت خرید شما واریز و سند حسابداری نیز در بخش گردش حساب ثبت می‌شود.
سپس با توجه به تسویه معاملات (دو روز کاری یا یک روز کاری) برداشت وجه خود را برای روزهای اعلام شده در بخش برداشت وجه ثبت فرمایید.

هدايت نفری

من ۲۰ بهمن سهام فروختم مقداری سهام خریداری کردم مابقی پول را برای ۲۶ زدم برداشت کنم طیق فرمایش شما باید ساعت 1۲ یا۲ به حسابم واریز شود

کارگزاری مفید

با سلام
پس از ثبت درخواست «برداشت وجه»، مبلغ درخواست‌شده در ابتدای روز انتخابی از قدرت خرید در سامانه معاملاتی کسر شده و جهت پرداخت به بانک‌های عامل تحویل داده می‌شود. مبلغ مربوطه تا ساعت ۱۴ روز درخواست داده شده یا حداکثر تا ساعت ۴ صبح روز بعد به شماره حساب انتخاب شده در زمان برداشت وجه واریز می‌شود.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
مسعود شهسواری

سلام, وقت به خیر, بسیار ممنون از زحمات، لطف و راهنمایی شما.
شاد باشید

کارگزاری مفید

با سلام
هدف ما جلب رضایت شماست، از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید