سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید

سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار ۷ آبان ۱۳۹۹
تعداد بازدید: 37751
سطح مبتدی

یکی از خدمات کارگزاری مفید به افرادی که علاقمندند تا بخش قابل توجهی از دارایی خود را در بازار بورس سرمایه‌­گذاری کنند، سبدگردانی اختصاصی است. ممکن است برای برخی از افراد این دغدغه وجود داشته باشد که چگونه می‌توان بهترین شرکت سبدگردانی را یافت؟ در این مقاله در خصوص سبدگردانی صحبت خواهیم کرد و نکات مهم این خدمت را که به‌صورت تخصصی توسط شرکت انتخاب مفید انجام می‌شود را توضیح می‌دهیم.

در این روش، کارگزاری به عنوان نماینده حقوقی سرمایه‌­گذار و از طرف او اقدام به معامله سهام در بازار سرمایه می‌­کند. به تعبیر ساده‌­تر، در سبدگردانی اختصاصی، کارگزاری مفید با سرمایه‌گـذار قراردادی منعقد می‌­نماید. در قالب این قرارداد، یکی از معامله­‌گران با تجربه بورس در کارگزاری مفید، برای سرمایه‌گذار و به نام خود او سبدی از انواع اوراق بهادار تشکیل داده و این سبد را به‌صورت مستمر مدیریت می‌کند.

مزیت سبدگردانی مفید

از مزیت‌های سبدگردانی می‌توان به حضور تیم حرفه‌ای مدیریت دارایی اشاره کرد. این مسئله باعث می‌شود که تمام تصمیمات گرفته‌شده با دقت و بررسی لازم بر روی گزارش‌های مالی و اخبار بازار سرمایه به انجام برسد. در واقع برتری و تمایز سبدگردانی‌ نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی یا از طریق سایر نهادهای بازار سرمایه در همین نکته نهفته است.

سبدگردانی‌، مدیریت اختصاصی دارایی‌های اشخاص بوده و هزینه بالاتری نسبت به سایر خدمات قابل ارائه دارد. در نتیجه شرکت‌های سبدگردان حداقلی از سرمایه‌ را برای پذیرش لحاظ می‌کنند. از سوی دیگر به دلیل شرایط خاص قراردادهای سبدگردانی این خدمت الزاماً مناسب تمامی سرمایه‌گذاران نیست. زیرا مدت زمان قرارداد یک‌ساله یا دوساله بوده و در صورت خروج پیش از دوره اتمام قرارداد، محدودیت‌هایی در زمان خروج اعمال خواهد شد. علاوه بر این، دید بلندمدت متقاضی استفاده از این خدمت در کنار شناخت نسبی او از سازوکار بازار سرمایه پیش‌نیازهای دیگری است که عدم وجود آن‌ها امکان ارائه خدمات در این حوزه را محدود می‌کند.

کنترل ریسک پرتفوی

سرمایه‌­گذار در هر زمان علاوه بر بررسی دقیق دارایی‌های خود، می‌تواند ریسک سرمایه‌­گذاری خود را کنترل نموده و با توجه به شرایط بازار، انتظارات خود را از نوع سرمایه‌­گذاری مورد علاقه‌­اش با سبدگردان مطرح کند.

نحوه عقد قرارداد

نحوه عقد قرارداد به این صورت است که پس از ابراز تمایل به دریافت این خدمت، جلسه‌­ای با حضور مشتری و نماینده سرمایه‌­گذاری کارگزاری مفید تشکیل شده و پس از بررسی میزان ریسک و بازدهی مورد انتظار فرد و همچنین تایید مفاد قرارداد سبدگردانی، قراردادی به امضای طرفین می‌رسد. پس از آن، کارگزاری مسئولیت سبدگردانی را عهده‌­دار می‌­شود.

نکاتی درباره سبدگردانی مفید

در حال حاضر میزان مبلغ اولیه برای بهره‌­مندی از خدمت سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید، ۵ میلیارد تومان است. همچنین لازم به ذکر است که هزینه و کارمزد سبدگردانی اختصاصی، در زمان عقد قرارداد مشخص می‌­شود. شما می‌توانید در این قسمت، نمونه قرارداد سبدگردانی اختصاصی کارگزاری مفید را مشاهده ­کنید. در انتها برای بهره‌­مندی از خدمات مدیریت دارایی مفید و همچنین دریافت مشاوره بیشتر در این زمینه، می‌­توانید درخواست مشاوره خود را ثبت کرده تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

تفاوت سبدگردانی‌ با صندوق های سرمایه‌گذاری

ازجمله تفاوت‌های سبدگردانی‌ با صندوق سرمایه گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختصاصی بودن سبدگردانی: سبد هر شخص متناسب با ویژگی‌های سرمایه‌گذاری مدنظر او تشکیل و مدیریت می‌شود. اما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فعالیت صندوق متناسب با نوع آن (سهامی، شاخصی، مختلط، درآمد ثابت، اهرمی و …) بوده و سرمایه‌گذار نقشی در تصمیم‌گیری‌های صندوق ندارد.
  • حداقل سرمایه: با توجه به اختصاصی بودن سبدگردانی، حداقل سرمایه موردنیاز توسط شرکت سبدگردان‌ تعیین می‌شود. معمولاً سبدگردانی‌ برای مبالغ زیاد انجام می‌شود (مثلاً بالای ۵ میلیارد تومان). درصورتی‌که با مبالغ کم نیز می‌توان در صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کرد و واحدهایی از آن صندوق خریداری نمود.
  • مدت‌زمان سرمایه‌گذاری: قراردادهای سبدگردانی مفید معمولاً یک‌ساله یا دوساله هستند. اگر سرمایه‌گذار قبل از سررسید قرارداد بخواهد از آن خارج شود، باید جریمه پرداخت کند. درحالی‌که معمولاً صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای ابطال واحدها جریمه‌ای در نظر نمی‌گیرند.
  • کارمزد: کارمزد سبدگردانی و کارمزد صندوق سرمایه گذاری، طبق فرمول‌های متفاوت محاسبه می‌شوند.

تشکیل پرتفوی هوشمند با صندوق های سرمایه گذاری را می‌توان بهترین روش سرمایه گذاری در بورس با مبالغ کم دانست.

با متخصصین سرمایه‌گذاری در تماس باشید

مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری

سوالات متداول

سبدگردانی اختصاصی چیست؟

در این روش، کارگزاری به عنوان نماینده حقوقی سرمایه‌­گذار و از طرف او اقدام به معامله در بازار سرمایه می‌­کند. به تعبیر ساده‌­تر، در سبدگردانی اختصاصی، کارگزاری مفید با سرمایه‌گـذار قراردادی منعقد می‌­کند. در قالب این قرارداد، یکی از معامله­‌گران با تجربه بورس در کارگزاری مفید، برای سرمایه‌گذار و به نام خود او سبدی از انواع اوراق بهادار تشکیل داده و این سبد را به‌صورت مستمر مدیریت می‌کند.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای سبدگردانی در کارگزاری مفید چقدر است؟

در حال حاضر میزان مبلغ اولیه برای بهره‌­مندی از خدمت سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید، ۵ میلیارد تومان است.

مدت‌زمان سرمایه‌گذاری در قراردادهای سبدگردانی چقدر است؟

قراردادهای سبدگردانی مفید معمولاً یک‌ساله یا دوساله هستند. اگر سرمایه‌گذار قبل از سررسید قرارداد بخواهد از آن خارج شود، باید جریمه پرداخت کند.

Amir dejman کارشناس بازار سرمایه
guest
10 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
محمود منصوری

درود
آیا در سبدگردانی اختصاصی به مشتری 50% مبلغ اعتبار هم تخصیص داده میشود؟

کارگزاری مفید

باسلام
در سبدگردانی اختصاصی، میان کارگزاری مفید و سرمایه‌گذار قراردادی منعقد می‌شود و در قالب این قرارداد، یکی از معامله‌گران با تجربه بورس در کارگزاری مفید، برای سرمایه‌گذار و به نام ایشان سبدی از انواع اوراق بهادار تشکیل داده و این سبد را به‌صورت مستمر مدیریت می‌کند. بنابراین به واسطه انعقاد قرارداد سبدگردانی، اعتبار تخصیص داده نمی‌شود.
جهت دریافت اعتبار می‌بایست است در قسمت «پاداش» سامانه پلکان و از منوی «بسته‌های اعتباری»، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از مطالعه شرایط آن، درخواست اعتبار را ثبت نمایید. پس از بررسی درخواست شما و در صورت احراز شرایط مورد نیاز (با توجه به امتیاز کسب شده در پلکان و شرایط پرتفوی سپرده‌گذاری)، مبلغ اعتبار به قدرت خرید شما اضافه خواهد شد و این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقالات «دریافت اعتبار از کارگزاری مفید» و «سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید» مطالعه نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
یونس

سلام از نظر بازدهی صندوق سهامی بهتر می باشد یا سبدگردانی؟

کارگزاری مفید

باسلام
در حال حاضر میزان مبلغ اولیه برای بهره‌‌مندی از خدمت سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید، پنج میلیارد تومان است در حالی که امکان خرید صندوق‌های سهامی با مبالغ کمتر نیز فراهم است.
در صورت تمایل به بهره‌مندی از مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات دقیق‌تر از صندوق‌های کارگزاری مفید و سبدگردانی، می‌توانید در سایت کارگزاری مفید، گزینه «مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری» را انتخاب نموده و شماره همراه خود را ثبت نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
جعفری

سلام حداقل مبلغ برای سبدگردانی؟

کارگزاری مفید

باسلام
میزان مبلغ اولیه جهت بهره‌‌مندی از خدمت سبدگردانی اختصاصی در کارگزاری مفید، پنج میلیارد تومان است.

حسن بای جانباز

باتوجه به ادب و رفتار زیرمجموعه پاسخگو و راهنمایی بسیارنیک افراد، موجبات باورقلبی و اطمینان بسیار بنده گردید. فلذا من امیدوارم کلیه خریدو فروش های بنده را خود مجموعه مفید انجام دهد، من رضایت دارم که سبدگردانی نمایید.

کارگزاری مفید

باسلام
از این‌که همراه ما هستید مفتخریم. باتشکر از نظر ارزشمند شما
جهت بررسی بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
📩email: 8700@emofid.com

ناصر رحیمی

چطور میشه سابقه عملکرد سبد گردانی های رو دید؟

کارگزاری مفید

باسلام
شما می‌توانید در این قسمت نمونه قرارداد سبدگردانی اختصاصی کارگزاری مفید را مشاهده ­کنید. در انتها برای بهره‌­مندی از خدمات مدیریت دارایی مفید و همچنین دریافت مشاوره بیشتر در این زمینه، می‌­توانید درخواست مشاوره خود را ثبت کرده تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.