صندوق سرمایه گذاری پیشرو

صندوق سرمایه گذاری پیشرو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار ۵ مهر ۱۴۰۲
تعداد بازدید: 48651
سطح مبتدی

صندوق پیشرو یکی از صندوق‌ های سرمایه گذاری کارگزاری مفید است که با اعتماد مشتریان خود توانسته از زمان تاسیس تا به امروز سرمایه گذاری مطمئنی را برای آن‌ها رقم بزند. در ادامه به معرفی صندوق‌ پیشرو‌ و مشخصات آن پرداخته شده است.

مقدمه‌ای درباره صندوق پیشرو

صندوق پیشرو به عنوان یک صندوق سهامی، بیشتر دارایی خود را در سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه کشور سرمایه‌گذاری می‌کند. بنابراین ارزش قیمت هر واحد از این صندوق وابسته به افزایش یا کاهش ارزش سهام شرکت‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری شده می‌باشد.

صندوق‌ پیشرو فعالیت خود را در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ آغاز کرده است و از جمله بزرگترین صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری کشور از نظر خالص ارزش دارایی تحت مدیریت محسوب می‌شود.

صندوق پیشرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

۱) صندوق پیشرو ٰاز نظر میزان دارایی تحت مدیریت، یکی از بزرگترین صندوق‌های یک شرکت سبدگردان خصوصی در ایران است. 

۲)صندوق‌ پیشرو علیرغم اینکه از نوع صندوق‌های سهامی و در نتیجه با ریسک زیاد است، به دلیل تنوع بالا در دارایی‌ها و انتخاب هوشمندانه سهام شرکت‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کند، در شرایط رکود و نزول بازار توانسته است عملکرد به مراتب بهتری نسبت به بسیاری از صندوق‌های سهامی دیگر داشته باشد .

سود صندوق پیشرو چقدر است؟

مطابق مقررات سازمان بورس، صندوق‌های سرمایه گذاری مجاز به ارائه پیش‌بینی سود نیستند. به این دلیل که بازدهی آنها متاثر از شرایط بازار و وضعیت بازدهی دارایی‌هایی است که در آن سرمایه گذاری می‌کنند. 

برای آگاهی از سود صندوق پیشرو، می‌توانید میزان بازدهی آن را در صفحه صندوق‌ پیشرو‌ در سایت کارگزاری مفید مشاهده کنید. همچنین می‌توانید به سایت صندوق‌ پیشرو مراجعه کنید و از قسمت گزارش‌های صندوق‌، بازدهی دوره‌ای ‌آن را با توجه به تاریخی که مد نظر دارید، مشاهده کنید.

در تصویر زیر بازدهی این صندوق در بازه‌های زمانی مختلف منتهی به ۲۷ تیر ۱۴۰۲ نمایش داده شده است:

بازده صندوق پیشرو

چگونه در صندوق پیشرو سرمایه گذاری کنم؟

 برای شروع سرمایه گذاری در صندوق پیشرو کافی است گام‌های زیر را انجام دهید:

۱- ورود به مفید اپ و انتخاب گزینه «خرید و فروش صندوق»

۲- انتخاب گزینه «درخواست صدور» صندوق پیشرو

۳- انتخاب گزینه «خرید» در صفحه صندوق پیشرو

۴- وارد کردن مبلغ مدنظر و کلیک بر روی گزینه «درخواست خرید صندوق»

۵- فعال کردن تیک پذیرش قرارداد و انتخاب گزینه «ثبت درخواست خرید صندوق»

خرید واحدهای صندوق پیشرو از طریق مفید اپ مرحله ۱ و ۲
خرید واحدهای صندوق پیشرو از طریق مفید اپ مرحله ۳ و ۴ و ۵

لازم به ذکر است که از طریق سایت صندوق پیشرو، بخش «سرمایه‌گذاری» در ایزی تریدر و همچنین مراجعه حضوری به شعب کارگزاری مفید نیز امکان صدور و ابطال واحدهای صندوق‌ را خواهید داشت.

برای ورود به پنل کاربری سایت صندوق پیشرو، ابتدا باید یکی از گزینه های «ورود، صدور واحد، ابطال واحد» را انتخاب کنید.
در صورتیکه نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خود را به خاطر دارید، می‌توانید وارد کاردکس صندوق شوید، در غیر اینصورت گزینه «فراموشی رمز عبور» را بزنید. پس از انتخاب این گزینه و انتخاب روش «بازیابی کلمه عبور با استفاده از شماره تلفن همراه»، دسترسی به نام کاربری و رمز عبور جدید برای شما فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای ورود به پنل سایت صندوق، می‌توانید از گزینه «ورود از طریق مفید» و با نام کاربری و رمز عبور یکپارچه مفید خود وارد سایت صندوق شوید.

ورود از طریق مفید

نکته: اگر هنوز کاربر کارگزاری مفید نیستید، ابتدا از طریق لینک زیر در کارگزاری مفید ثبت‌نام کنید و مراحل احراز هویت خود در کارگزاری مفید و سجام را کامل کنید.

چطور بازدهی سرمایه گذاری خود در این صندوق را مشاهده کنم؟

با سرمایه‌گذاری در صندوق‌ سرمایه گذاری پیشرو‌، می‌توانید میزان دارایی خود در این صندوق و بازدهی آن را مشاهده کنید. وارد حساب کاربری خود در کارگزاری مفید شوید و میزان دارایی خود را مشاهده کنید. 

هزینه‌های سرمایه گذاری در صندوق پیشرو به چه صورت است؟

همه صندوق‌های سرمایه‌گذار کارمزد مشخصی را به عنوان هزینه صندور و ابطال دریافت می‌کنند. این هزینه‌ها برای صندوق‌ پیشرو به شرح زیر است:

هزینه صدور و ابطال

صدور و ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ پیشرو، بدون پرداخت هیچ کارمزدی انجام می‌شود.

چطور می‌توانم در خصوص این صندوق اطلاعات بیشتری دریافت کنم؟

تمامی جزئیات و اطلاعات این صندوق از جمله امیدنامه، اساسنامه، هزینه‌های صندوق و ارزش روزانه هر واحد آن در سایت قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رسمی صندوق پیشرو مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تجزیه واحدهای صندوق های سرمایه‌گذاری

سوالات متداول

صندوق سرمایه‌گذاری پیشرو چیست؟

صندوق پیشرو به عنوان یک صندوق سهامی، بیشتر دارایی خود را در سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌کند. بنابراین ارزش قیمت هر واحد از این صندوق وابسته به افزایش یا کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها است.

سود صندوق‌ پیشرو‌ چقدر است؟

مطابق مقررات سازمان بورس، صندوق‌های سرمایه گذاری مجاز به ارائه پیش‌بینی سود نیستند. به این دلیل که بازدهی آن‌ها متاثر از شرایط بازار و وضعیت بازدهی دارایی‌هایی است که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

هزینه‌ صدور و ابطال واحد در صندوق پیشرو به چه صورت است؟

برای صدور و ابطال واحدهای صندوق‌ پیشرو، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود.

محمد رزاقی کارشناس بازار سرمایه
guest
64 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
محمد علی. محمدی

با سلام و احترام
از طریق سامانه بامبو با صندوق پیشرو آشنا شدم و اقدام به خرید واحد‌های آن و سرمایه گذاری ماهانه در این صندوق نمودم.لطفا برای آشنایی مخاطبین با بامبو و طرحهای آن در سامانه مفید اقدامات لازم را مبذول فرمایید

کارگزاری مفید

با سلام.
مقالات آموزشی در خصوص اپلیکیشن بامبو در سامانه آموزش کارگزاری مفید قرار داده شده است. می‌توانید با جستجو کلمه بامبو در سامانه آموزش مفید به مقالات آن دسترسی پیدا نمایید.

مجتبی

واقعاً سود خوبی میده و تیم خوبی این صندوق رو در دست دارند. دمتون گرم. البته انشالا همیشه همینطور بمونید

کارگزاری مفید

با سلام.
سرمایه‌گذار گرامی، همراهی شما باعث افتخار ماست. با تشکر از نظر ارزشمند شما.

دیدار

چقدر سود میده

کارگزاری مفید

با سلام.
صندوق پیشرو تقسیم سود به‌صورت ماهیانه یا دوره‌ای ندارد. سود یا ضرر پس از سرمایه‌گذاری در این صندوق، به‌صورت مابه‌التفاوت قیمت صدور و ابطال مشخص خواهد شد. جهت اطلاع از بازدهی صندوق پیشرو می‌توانید به سایت صندوق مراجعه کنید و در منوی بالای صفحه، بخش گزارش‌های صندوق، گزینه بازده دوره‌ای صندوق رو انتخاب نمایید.

نسرین قاسمی نژاد

سلام ضمن تشکر سوالی داشتم ما به تفاوت وجه سرمایه گذاری چه می‌شود؟

کارگزاری مفید

باسلام
هنگام ابطال واحدهای صندوق سرمایه گذاری پیشرو ما به تفاوت قیمت صدور و ابطال به حساب بانکی درج شده در سایت صندوق یا قدرت خرید برحسب انتخاب شما واریز می شود.

آذری

باسلام
لطفا راهنمایی کنید که آیا از زمان خرید واحدهای این صندوق محدودیت زمانی برای فروش و تحقق سود وجود دارد یا خیر؟
آیا باید دوره ای را صبر کنیم تا در صورت فروش سود تعلق بگیرد یا هر زمانی که طبق قیمت ابطال فروش کنیم مشکلی ندارد؟
باتشکر

کارگزاری مفید

باسلام
صندوق پیشرو جریمه ابطال و محدودیت زمانی ندارد. باتوجه به وضعیت صندوق هر زمان اقدام به ابطال واحدهای این صندوق کنید، از ما به تفاوت قیمت صدور و ابطال کسب سود می کنید.

مهدی

باسلام و احترام
چرا مبلغ پس از درخواست ابطال به موجودی کارگزاری مفید اضافه نمی‌شود و به حساب بانکی واریز می‌شود؟ این‌طوری داریم یک انتقال مجدد از حساب بانکی به کارگزاری انجام می‌دهیم و در مبالغ بالا زمان‌بر است. پیشنهاد می‌شود گزینه انتخاب برای مقصد مبلغ ابطال شده اضافه شود. باتشکر

کارگزاری مفید

باسلام
درصورتی که از سایت صندوق یا اپ مفید اقدام به ابطال کنید، می توانید از قسمت درصد انتقال به حساب کاربری انتخاب کنید که مبلغ حاصل از ابطال به قدرت خرید شما اضافه شود.

طبا

سلام
در این صندوق اگر خرید (صدور) کنیم، هر وقت بخواهیم می‌توانیم (ابطال) کنیم یا محدوده زمانی دارد؟

کارگزاری مفید

باسلام
صندوق سرمایه گذاری پیشرو جریمه ابطال یا محدودیت زمانی ندارد. بعداز صدور واحدهای آن هر زمان تمایل داشته باشید، می توانید اقدام به ابطال کنید.

مهدی

احتراما آیا مبلغ خرید صندوق به قیمت هر واحد در زمان صدور خرید انجام می‌شود یا به مبلغ روزی که خرید اعمال می‌شود؟

کارگزاری مفید

باسلام
قیمت صدور صندوق های سرمایه گذاری به نرخ یک روزکاری بعداز ثبت درخواست صدور می باشد.

مهدی

با سلام و ضمن تشکر بابت پاسخگویی شما
آیا قیمت ابطال به قیمت هر واحد در روز درخواست ابطاله یا به قیمت یک روز بعد؟

کارگزاری مفید

با سلام.
اگر ابطال صندوق قبل از ساعت 14 ثبت شود قیمت ابطال هر واحد صندوق با nav یک روزکاری بعد محاسبه می‌شود در صورتی که بعد از ساعت 14 ثبت شود با nav دو روز کاری بعد محاسبه خواهد شد.

امیر

با سلام . مبلغ باقیمانده صدور را چگونه دریافت کنیم؟

کارگزاری مفید

با سلام.
مبلغ مابه تفاوت صدور صندوق به شماره شبا ثبت شده در صندوق واریز می‌شود. می‌توانید وارد سایت صندوق پیشرو شوید و از قسمت ورود روی فراموشی رمز کلیک نمایید سپس از قسمت بازیابی کلمه عبور با استفاده از شماره تلفن همراه وارد شوید و نام کاربری دریافت کنید. پس از ورود، می‌توانید از قسمت اطلاعات سرمایه گذار شماره شبا ثبت شده در صندوق را مشاهده و گردش حساب آن را بررسی کنید.

جعفر اسکندری

سلام اگر روز جاری پول را به حساب پیشرو واریز و درخواست سهم را ثبت کنیم به قیمت چه روزی سهام پیشرو خریداری می شود؟

کارگزاری مفید

با سلام.
اگر صدور صندوق قبل از ساعت 14 ثبت شود قیمت صدور هر واحد صندوق با nav یک روزکاری بعد محاسبه می‌شود در صورتی که بعد از ساعت 14 ثبت شود با nav دو روز کاری بعد محاسبه خواهد شد.
صدور صندوق از طریق فیش نقدی 2 الی 3 روز کاری و از طریق مانده حساب نزد کارگزاری، درگاه بانکی، پایا و ساتنا 3 الی 4 روز کاری زمان بر میباشد.

پویا

سلام من ابطال کردم نزدیک به ۱۰ روزه چرا پولم واریز نمیشه

کارگزاری مفید

با سلام.
ابطال صندوق پیشرو 2 تا 3 روز کاری زمان می‌برد و مبلغ حاصل از ابطال صندوق به شماره شبا ثبت شده در صندوق واریز می‌شود. لطفاً گردش حساب بانکی خود را بررسی نمایید و در صورتی که مبلغی واریز نشده بود جهت پیگیری بیش‌تر از طریق راه‌های ارتباطی زیر همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
📩email: 8700@emofid.com