معاملات تحت احتیاط

معاملات تحت احتیاط
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار ۶ دی ۱۴۰۲
تعداد بازدید: 8295
سطح نیمه حرفه ای

شرکت های مشمول تحت احتیاط، شرکت‌هایی هستند که مشمول بندهای ب و ج ماده ۱۹ مکرر ۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران شده‌اند.

جهت انجام معامله بر روی نمادهای تحت احتیاط، تكميل و تاييد فرم «اطلاع از ابهام معاملات تحت احتياط» الزامی است.

لذا خواهشمندیم، با یکبار مراجعه به بخش توافق‌نامه‌های سامانه معاملاتی خود، نسبت به پذیرش و تایید توافق‌نامه مذکور اقدام نمایید.

توجه داشته باشید بازگشایی نماد و ارسال سفارش بر روی آن، منوط به پیام ناظر بازار است.

آنچه در این مطلب می‌خوانیم:

نحوه تایید توافق‌‌نامه

بعد از تکمیل ثبت‌‌نام در کارگزاری مفید و اولین ورود در سامانه معاملاتی تمامی توافق‌نامه‌ها نمایش داده می‌شود و سهامدار می‌تواند بعد از مطالعه متن هر توافق‌نامه، درخواست تایید را ثبت کند. در صورت عدم تایید در اولین ورود، نیاز است تا به سامانه معاملاتی خود وارد شود و در بخش پروفایل، قسمت توافق‌نامه‌ها، توافق‌نامه مدنظر را تایید نماید. لازم به ذکر است که بعد از تایید، توافق‌نامه مدنظر بلافاصله به حالت تایید شده نمایش داده می‌شود.

تایید این توافق‌نامه از طریق سامانه‌های مفید آنلاین، ایزی تریدر و ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) امکان‌پذیر است و در ادامه روش فعال‌سازی آن در سامانه مفید آنلاین در قالب ویدئوی زیر نمایش داده شده است.

در صورتی که توافق نامه پذیرش ریسک معاملات تحت احتیاط‌ را نپذیرفته‌اید، برای مشاهده دوباره و پذیرش آن با پشتیبانی مفید (۸۷۰۰-۰۲۱) تماس بگیرید تا توافق نامه برای شما دوباره نمایش داده شود. سپس به سامانه معاملاتی خود مراجعه کرده و این بار توافق نامه را بپذیرید.

سوالات متداول

توافق نامه‌ها در هر سامانه به صورت مجزا نیاز به تایید دارند؟

خیر، با تایید توافق‌نامه در یک سامانه، در دیگر سامانه‌های معاملاتی نیز تایید خواهند شد.

در صورت عدم نمایش توافق نامه در اولین ورود، چطور می‌توان توافق‌نامه را تایید نمود؟

نیاز است تا فرد به بخش پروفایل و قسمت توافق‌نامه ها مراجعه و توافق‌نامه مدنظر خود را تایید کند. در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام تایید توافق‌نامه، لازم است تا با پشتیبانی کارگزاری مفید در ارتباط باشید.

سروش شاه صفی کارشناس بازار سرمایه
guest
2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
محمدنریمانزاده

عالیه

کارگزاری مفید

رضایت شما افتخار ماست. متشکر از حسن توجه شما