معرفی سایت فیپیران (Fipiran.com)

معرفی سایت Fipiran.com
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
تعداد بازدید: 13042
سطح مبتدی

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

سایت فیپیران یکی از سایت‌هایی است که اطلاعات مفیدی را به فعالان بازار سرمایه و به‌خصوص علاقه‌مندان به صندوق سرمایه گذاری ارائه می‌کند. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بوده و Fipiran سرواژه Financial Information Processing of IRAN، به معنای مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران است.

بخش‌های مختلف سایت Fipiran.com

بعد از ورود به سایت Fipiran.com، در نوار بالای صفحه، دسته‌بندی‌هایی با عناوین صندوق‌ها، بازار، اخبار، اطلاعات کدال، ابزارهای تحلیل و خدمات اطلاعاتی مشاهده می‌شود.
در صفحه اصلی سایت فیپیران، اطلاعاتی درباره وضعیت بازار بورس و فرابورس، شاخص‌ها و حجم و ارزش معاملات وجود دارد که در طول بازار دائماً به‌روزرسانی می‌شود. اندکی پایین‌تر، نمودار شاخص بورس و فرابورس ترسیم شده است و به‌راحتی می‌توان اطلاعات مربوط به تاریخ دلخواه را از آن استخراج نمود.

نمودار شاخص بازار بورس

نمودار شاخص فرابورس

بعد از این دو نمودار، جدیدترین اخبار اقتصادی مرتبط با بازار سرمایه به نمایش درآمده است.

جدیدترین اخبار در Fipiran.com

و در انتهای صفحه نیز نمودار حجم معاملات بورس در نظر گرفته شده است.

در ادامه به بررسی نوار بالای صفحه و زیرمجموعه‌های آن پرداخته می‌شود.

 صندوق‌ها در Fipiran.com

زیر عناوین صندوق‌ها

قسمت صندوق‌ها، یکی از قسمت‌هایی است که شاید مخاطبان زیادی صرفاً برای دیدن این قسمت به سایت فیپیران وارد شوند.

در قسمت لیست صندوق‌ها، نام همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، آدرس سایت، مدیر، ضامن نقد شوندگی، متولی و نوع صندوق نمایش داده می‌شود. در قسمت میانگین بازده، بازده صندوق‌ها به تفکیک نوع (صندوق تضمین اصل سرمایه، سهامی، بخشی، اهرمی، شاخصی، درآمد ثابت و مختلط) قابل مشاهده است. در قسمت گزارش‌های ماهانه صندوق‌ها، فایل مربوط به گزارش عملکرد صندوق‌ها قابل دریافت است.

در ستون وسط از بخش صندوق‌ها، انواع صندوق‌های موجود در بازار سرمایه لیست شده است. به عنوان مثال با انتخاب گزینه «در سهام»، در یک صفحه جدید لیست تمام صندوق‌های سهامی و اطلاعاتی همچون عمر صندوق، ارزش خالص هر واحد سرمایه‌گذاری، بازدهی طی دوره‌های زمانی مختلف، بتای صندوق و… نمایش داده می‌شود. در این قسمت، امکان مرتب‌سازی صعودی یا نزولی هر ستون، با کلیک بر روی عنوان مرتبط وجود دارد که می‌تواند برای مقایسه بسیار کارآمد باشد.

بخش ابتدایی صندوق‌های سهامی، مرتب‌شده بر اساس خالص ارزش دارایی صندوق

بازار

زیر عناوین بازار

در قسمت‌های بورس و فرابورس، با انتخاب هر یک از موارد سهام، حق تقدم، اوراق مشارکت و پایه فرابورس، نمادهای مربوط به آن دسته و اطلاعات معاملات مربوط به روز جاری آن‌ها، نمایش داده می‌شود. با کلیک کردن روی هر نماد جزئیات بیشتر مربوط به آن مانند اطلاعات بازار، عمق بازار، اطلاعات مالی، آمار معاملات و … را می‌توانید ببینید.

بخشی از صفحه سهام بورس

با انتخاب قسمت آمار و اطلاعات، ترین‌های مربوط به آن بازار مانند بیشترین ارزش معامله، بیشترین حجم معامله، بیشترین تعداد معامله، بیشترین افزایش قیمت، بیشترین کاهش قیمت، بیشترین P/E و کمترین P/E نمایش داده می‌شود.

بخشی از صفحه آمار و اطلاعات

در قسمت شاخص‌ها و صنایع، اطلاعات مربوط به صنایع و شاخص‌های بازار ارائه شده است که با انتخاب هر شاخص، نمودار، بازده و شرکت‌های موجود در شاخص نمایش داده می‌شود.

بخشی از صفحه بازده شاخص‌ها

در قسمت صنایع و نمودارها، نمودار ارزش، حجم و تعداد معاملات مربوط به بازار بورس و فرابورس و به تفکیک صنعت، نمایش داده می‌شود.

نمودار تعداد معاملات

اخبار در Fipiran.com

زیر عناوین اخبار

در این بخش، اخبار به تفکیک موضوعات یا خبرگزاری‌ها، گردآوری شده و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را دنبال کنید.

اخبار بازار سرمایه

اطلاعات کدال در Fipiran.com

زیر عناوین اطلاعات کدال

 در قسمت اطلاعیه‌ها، اطلاعیه‌های مربوط به درآمد هر سهم و مجامع شرکت‌ها و در قسمت پردازش‌ها، اطلاعات پردازش‌شده مانند نسبت‌های مالی، رشد سود و نزول سود موجود است که با انتخاب هر یک، جزئیات مربوط به آن دیده می‌شود.

بخشی از صفحه اطلاعیه‌های مجامع

ابزارهای تحلیل در Fipiran.com

زیر عناوین ابزارهای تحلیل

در این بخش، می‌توانید از قسمت نمودارها، بین شاخص و سهام یا شاخص و صندوق مقایسه موردنظر را انجام دهید. همچنین از قسمت مقایسه اطلاعات مالی شرکت‌ها، می‌توان ترازنامه شرکت‌ها و صورت سود و زیان آن‌ها را مقایسه نمود.

خدمات اطلاعاتی در Fipiran.com

زیر عناوین خدمات اطلاعاتی

در این بخش نیز می‌توانید به اطلاعاتی مانند تاریخچه اطلاعات شاخص، تاریخچه معاملات نماد، تاریخچه NAV صندوق‌ها، نسبت‌های مالی شرکت‌ها و … دست پیدا کنید.

آنچه که بهتر است مرور کنیم.

سایت فیپیران یکی از سایت‌هایی است که اطلاعات مالی زیادی را گردآوری و پردازش نموده و به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار داده است. یکی از بخش‌های مهم این سایت، بخش مربوط به صندوق‌هاست. معرفی انواع صندوق‌های موجود در بازار سرمایه و بازدهی هر یک طی دوره‌های زمانی مختلف و امکان وجود مقایسه بین صندوق‌ها، ازجمله اطلاعات بسیار خوبی است که در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

سوالات متداول

سایت فیپیران چیست؟

سایت فیپیران یکی از سایت‌هایی است که اطلاعات مفیدی را به فعالان بازار سرمایه و به‌خصوص علاقه‌مندان به صندوق سرمایه گذاری ارائه می‌نماید. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است.

سایت فیپیران از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

در نوار بالای صفحه، دسته‌بندی‌هایی با عناوین بازار، اخبار، اطلاعات کدال، صندوق‌ها، ابزارهای تحلیل و خدمات اطلاعاتی مشاهده می‌شود.

بخش صندوق‌ها در سایت فیپیران شامل چه اطلاعاتی می‌شود؟

نام صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، آدرس سایت، مدیر، ضامن نقد شوندگی، متولی و نوع صندوق نمایش داده می‌شود. در قسمت میانگین بازده، بازده صندوق‌ها به تفکیک نوع صندوق (سهامی، درآمد ثابت و مختلط) قابل مشاهده است. در قسمت گزارش‌های ماهانه صندوق‌ها، فایل مربوط به گزارش عملکرد صندوق‌ها قابل دریافت است.

بخش اخبار در سایت فیپیران چه اطلاعاتی را نمایش می‌دهد؟

در این بخش، اخبار به تفکیک موضوعات یا خبرگزاری‌ها، گردآوری شده و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را دنبال کنید.

محمد فرخیان کارشناس بازار سرمایه
guest
14 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
علیرضا کلالی

عرض سلام
عالی بود ممنون
موفق باشید

کارگزاری مفید

با سلام
از نظر ارزشمند شما صمیمانه سپاسگزاریم.

فریدون شمسیان

با درود خدمت دست اندرکاران کارگزاری محترم مفید : واقعا این مقالات و نوشتها خیلی پر بار و مفید میباشد.
ضمن سپاسگزاری وتشکر، برایتان آرزوی بهترینها را دارم. موفق وموید باشید. با تشکر : شمسیان

کارگزاری مفید

با سلام
رضایت شما مایه افتخار ماست. سپاس از همراهی و نظر ارزشمندتان

شمس

زحمات کارگزاری مفید درتهیه وتنظیم دقیق ورسای فیپیران قابل ستایش میباشد .آرزوی توفیق برای همتون دارم

کارگزاری مفید

با سلام.
رضایت شما باعث افتخار ماست، با تشکر از همراهی شما.

حسین

ممنون و تشکر از اطلاعات مفید اما هیچ کدام از عکس ها نشان داده نمی شود.

کارگزاری مفید

با سلام.
مشکلی در نمایش تصاویر وجود ندارد، لطفا اینترنت را تغییر داده یا از مرورگر دیگری استفاده نمایید، پاک کردن «حافظه پنهان مرورگر» نیز می‌تواند به نمایش تصاویر کمک کند.

محمد

سلام تشکر

کارگزاری مفید

باسلام
سپاس از همراهی شما

علی

سلام چطور میتونم بتای شرکت‌ها را ببینم

کارگزاری مفید

با سلام.
در سایت فیپیران، در ستون وسط از بخش صندوق‌ها، انواع صندوق‌های موجود در بازار سرمایه لیست شده است. به عنوان مثال با انتخاب گزینه «در سهام»، در یک صفحه جدید لیست تمام صندوق‌های سهامی و اطلاعاتی همچون عمر صندوق، ارزش خالص هر واحد سرمایه‌گذاری، بازدهی طی دوره‌های زمانی مختلف، بتا صندوق و… نمایش داده می‌شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله‌ی «کاربرد ضریب بتا در سرمایه‌گذاری» را مطالعه کنید.

شبستری

با سلام و سپاس

کارگزاری مفید

با سلام.
قدردان همراهی و لطف شما هستیم.