نگران حذف ناخواسته نمودارها از مفید تریدر نباشید!

چاپ، حذف و بازیابی نمودار
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار ۲۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد بازدید: 4255
سطح نیمه حرفه ای

از ابتدای سال میلادی۲۰۲۴ ارائه سرویس مفید تریدر متوقف شد. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر کلیک کنید.

مفید تریدر یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای تحلیل تکنیکال و انجام معامله بوده که توسط کارگزاری مفید به بازار سرمایه ایران معرفی شده و نسخه بومی شده متاتریدر است. یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان انجام عملیات‌های مختلف و استفاده از ابزارهای متنوع بر روی نمودار قیمتی است. در نرم‌افزار مفید تریدر می‌توان به روش‌های مختلف یک نمودار را انتخاب و تنظیمات مختلفی را بر روی آن اعمال کرد.

یکی از امکانات مفید تریدر، امکان چاپ نمودارها است که به یکی از دو صورت رنگی یا سیاه و سفید امکان‌پذیر است. علاوه بر این، ممکن است به اشتباه نموداری بسته شود و بخواهیم مجددا آن را مشاهده کنیم. مفید تریدر برای این مشکل هم چاره اندیشی کرده است و امکان بازیابی نمودارها را نیز فراهم کرده است. در ادامه به بررسی جزئیات چاپ، حذف و بازیابی نمودارها پرداخته می‌شود.

چاپ نمودار در مفید تریدر

در ادامه تنظیمات مربوط به چاپ نمودار در سامانه معاملاتی مفید تریدر بیان شده است:

چاپ رنگی یا چاپ سیاه و سفید

در مفید تریدر، نمودارها را می‌توان به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کرد. برای چاپ رنگی باید گزینه چاپ رنگی (Chart color print) موجود در پنجره Options، فعال باشد. برای این کار کافی است از منوی Tools، وارد پنجره Options شده و این گزینه را فعال کنید.

در صورتی که گزینه Chart color print غیر فعال باشد، نمودار به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شود.

تنظيمات چاپ

برای تنظیمات چاپ کافی است از منوی File گزینه Print Setup را انتخاب کنید. در صفحه Print Setup می‌توانید مواردی از قبیل سایز برگه، افقی یا عمودی بودن آن و … را تعیین کنید.

پیش‌نمایش چاپ

برای اطمینان از اینکه تنظیمات چاپ به درستی انجام شده است کافی است از منوی File، گزینه پیش‌نمایش چاپ (Print Preview) را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پیش‌نمایش چاپ نشان داده می‌شود. سپس می‌توانید با انتخاب گزینه “Print” موجود در بالای صفحه پیش‌نمایش نمودار یا فشردن هم‌زمان کلیدهای Ctrl و P از روی صفحه کلید، دستور چاپ را صادر کنید.

حذف و بازیابی نمودار در مفید تریدر

حذف نمودار

برای حذف نمودار از مفید تریدر کافی است از منوی File، گزینه Close را انتخاب کنید یا کلیدهای Ctrl و F4 را به صورت همزمان از روی صفحه کلید فشار دهید.

بازیابی نمودار

برای بازیابی نمودار کافی است از منوی File گزینه بازیابی حذف شده (Open Deleted) را انتخاب کرده و از لیست نمایش داده‌شده، نماد مورد نظر را انتخاب کنید. به طور کلی تا ۱۰۰ نمودار‌ حذف شده در مفید تریدر قابلیت بازیابی دارند.

سوالات متداول

چگونه می‌توان چاپ رنگی نمودار را در مفید تریدر انجام داد؟

برای چاپ رنگی باید گزینه چاپ رنگی (Chart color print) که در پنجره Options، قرار دارد را فعال نمود. برای این کار لازم است از منوی Tools، وارد پنجره Options شده و این گزینه را فعال نمایید.

آیا امکان بازیابی نمودار حذف شده در مفید تریدر وجود دارد؟

بله، برای بازیابی نمودار می‌بایست از منوی File گزینه بازیابی حذف شده (Open Deleted) را برگزیده و از لیست نمایش داده‌شده، نماد مورد نظر خود را انتخاب نمایید. به طور کلی تا ۱۰۰ نمودار‌ حذف شده را می‌توان در مفید تریدر بازیابی کرد.

Amir dejman کارشناس بازار سرمایه
guest
6 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
hashemi

سلام
ببخشید در مفیدترید 5 چگونه می توانم نمودار را لگاریتمی کنم؟

کارگزاری مفید

باسلام
در حال حاضر اندیکاتور لگاریتمی از سامانه مفیدتریدر حذف شده است.
برای تحلیل تکنیکال در صورت تمایل می‌توانید از اندیکاتورهای دیگر نرم افزار مفیدتریدر استفاده نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله «اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در مفیدتریدر» را مطالعه نمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
محمد

سلام ببخشید من مفید تریدر 5 رو نصب کردم ولی آپدیت نمیشه لطفا راهنمایی کنید

کارگزاری مفید

با سلام
جهت به روزرسانی سامانه مفیدتریدر می‌بایست اتصال شما برقرار باشد. جهت بررسی وضعیت اتصال خود به سرورهای کارگزاری مفید می‌توانید از قسمت پایین صفحه سمت راست وضعیت اتصال خود را بررسی نمایید.
در صورت عدم اتصال، از قسمت «File» گزینه «Open an Account» را انتخاب کنید. سپس سرور «Mofid Securities PJS» را انتخاب کرده و روی «Next» کلیک کرده و در نهایت از قسمت «connect with an existing trade account»، نام کاربری و رمز عبوری که در سامانه پنل مشتریان ایجاد کرده‌اید را وارد کرده و گزینه «Finish» را کلیک نمایید.
پس از انجام مراحل بالا، اتصال شما برقرار خواهد شد.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
mohammad

سلام من هرکار میکنم با حساب ریل نمی توانم به مفید تریدر وصل بشوم ولی با اکانت دمو راحت وصل می شود با وجود اینکه نام کاربری و رمز عبور و سرور را صحیح انتخاب می کنم یک بار هم تغیر رمز انجام دادم بازهم مشکل برطرف نشد ممنون میشم چنانچه بتوانید راهنمایی بفرمایید.

کارگزاری مفید

با سلام
جهت بررسی دقیق‌تر از طریق راه‌های ارتباطی زیر (همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز) با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
📩email: 8700@emofid.com