واریز وجه در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)

واریز وجه در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)
زمان مطالعه: 7 دقیقه
انتشار ۱۵ آبان ۱۴۰۲
تعداد بازدید: 97384
سطح مبتدی

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

اولین قدم برای خرید سهام در بورس، شارژ حساب معاملاتی خود در کارگزاری مفید و افزایش موجودی قدرت خرید است. واریز مبلغ به حساب معاملاتی در سامانه ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) از طریق کلیک بر روی گزینه «واریز وجه» امکان‌پذیر است. در قسمت واریز وجه ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)، شما می‌توانید با روش واریز آنی یا ثبت فیش قدرت خرید خود را شارژ کنید.

واریز آنی وجه در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)

برای واریز وجه در سامانه ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)، در نسخه وب از منوی سمت راست، آیکون سایر را انتخاب کنید. در نسخه موبایل اربیس، گزینه سایر در منوی پایین صفحه قرار گرفته است. سپس در کادر جدیدی که باز می‌شود بر روی گزینه واریز وجه کلیک کرده، سپس مبلغ و درگاه بانکی را مشخص کنید. در صفحه درگاه بانکی، از کلیه کارت‌های بانکی به نام خود امکان شارژ حساب معاملاتی برای شما فراهم است

لازم به ذکر است که به علت عدم امکان تطابق کد ملی صاحب حساب و صاحب کارت، واریز آنی با کارت‌های هدیه، بن کارت‌ها و کارت‌های اعتباری امکان‌پذیر نیست. در صورت نیاز به واریز وجه از طریق کارت‌های مذکور، می‌توانید به یکی از شعب کارگزاری مفید مراجعه کنید.

با توجه به قوانین جدید، کاربران سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید از این پس می‌توانند قدرت خرید خود را در حساب کاربری‌شان با هر مبلغی که مد نظر دارند و بدون سقف افزایش دهند. کاربران هنگام واریز مبالغ دلخواه به سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها تنها می‌توانند با حساب‌های بانکی متعلق به خود واریز را انجام دهند.

همان‌طور که در مرحله سوم مشاهده می‌کنید، تاریخچه‌ای از واریزی‌های شما نمایش داده می‌شود.

در مورد واریز آنی به نکات زیر توجه کنید

  • انتخاب درگاه پرداخت صرفا برای انجام عملیات بانکی است و از تمام کارت‌های بانکی عضو شتاب می‌توان استفاده کرد.
  • هنگام واریز آنی به هیچ وجه از فیلترشکن یا VPN استفاده نکنید.
  • در صورتی که پس از واریز آنی، وجه از حساب بانکی شما کسر گردید اما حساب معاملاتی‌تان در کارگزاری مفید، وجه کسر شده حداکثر تا ۲۴ ساعت به حساب بانکی شما عودت داده خواهد شد. اگر پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان واریز آنی، وجه به حساب بانکی شما عودت داده نشد، باید برای پیگیری‌های بیشتر اطلاعات تراکنش خود را طی استعلام از پشتیبانی درگاه پرداخت، شامل شماره تراکنش به همراه مبلغ و تاریخ پرداخت را از طریق ایمیل، چت و یا تماس با کارگزای مفید به شماره ۸۷۰۰-۰۲۱ اعلام کنید.

ثبت فیش واریز وجه در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)

برای ثبت فیش واریزی در سامانه ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)، ابتدا باید مبلغ مورد نظر را از طریق سیستم بانکی به یکی از شماره حساب‌های کارگزاری مفید واریز کنید. سپس وارد ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) گردیده و اطلاعات فیش واریزی را ثبت کنید. یک روز کاری بعد، مبلغ واریزی شما تایید و به حسابتان اضافه خواهد شد. به تصاویر زیر توجه کنید.

 در مورد ثبت فیش به نکات زیر توجه کنید

  • اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی کارگزاری مفید را می‌توانید از قسمت «شماره حساب‌ها» در پنجره «درباره مفید» در سایت رسمی کارگزاری به آدرس www.emofid.com یا از بخش ثبت فیش واریزی و با انتخاب گزینه «شماره حساب‌ها» در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) مشاهده کنید.
  • پس از واریز وجه به حساب کارگزاری، حتما باید اطلاعات فیش واریزی را در سامانه‌های معاملاتی مثل ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) ثبت کنید تا بخش حسابداری درخواست شما را پیگیری و حسابتان را شارژ کند.
  • حساب بانکی مبدا، فقط باید به نام صاحب حساب کاربری کارگزاری مفید باشد. در غیر این صورت حساب کاربری شارژ نخواهد شد و وجه واریزی پس از طی فرآیند اجرایی آن، به حساب مبدا باز می‌گردد. در این شرایط نیاز است تا گردش حساب مربوط به حساب بانکی مبدا را از بانک یا اینترنت بانک خود دریافت کنید و تصویر آن را برای کارگزاری به همراه شماره شبا مبدا واریز ارسال کنید.
  • از واگذاری چک به حساب کارگزاری مفید اکیدا خودداری کنید. در صورت واگذاری چک، حساب کاربری به هیچ وجه شارژ نخواهد شد و وجه واریزی پس از طی فرآیند اجرایی آن، به حساب صادر کننده چک برگردانده می‌شود.
  • هر گونه واریز وجه به حساب کارگزاری مفید از طریق دستگاه‌های خودپرداز، اینترنت بانک، همراه بانک و اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی از جمله هف‌هشتاد و آپ جز دسته‌ی واریز از طریق سامانه بانکی قرار می‌گیرد و نیاز به ثبت فیش در سامانه ایزی تریدر خواهد داشت.
  • پیشنهاد می‌شود به منظور تسهیل فرآیند، مبلغ را به حساب بانک ملت واریز کنید.
  • جهت ثبت واریز وجه اینترنتی خود از بانکهای سامان، پارسیان، پاسارگاد و اقتصاد نوین شماره حساب خود و از سایر بانکها شماره پیگیری یا رهگیری را به جای شماره فیش درج کنید.

وضعیت واریزی فیش بانکی خود را بررسی کنید

وضعیت واریزی فیش بانکی شما یکی از حالت های زیر را دارد:

  • اقدام گردید: این وضعیت در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) به معنای موفقیت در ثبت واریز وجه شما است. 
  • در حال بررسی: فیش به تازگی ثبت کردید و هنوز در حال بررسی مالی است.
  • لغو شده توسط مشتری: در این حالت شما پس از ثبت فیش، در قسمت عملیات درخواست خود را حذف کرده‌اید.
  • حذف شده: در این حالت پس از بررسی توسط بخش مالی به یکی از دلایل زیر که در قسمت پیام کارگزار ثبت می‌شود، درخواست اولیه ثبت فیش شما رد شده است:
    • اصل فیش واریزی ارسال شود.
    • مغایرت نام واریز کننده
    • عدم درج در صورت حساب بانکی

در صورت این که وضعیت واریز وجه شما «حذف شده» باشد چه اقدامی باید انجام دهید؟

۱.اصل فیش واریزی ارسال شود.

در این حالت نیاز است که تصویری خوانا از اصل فیش واریزی برای بخش مالی با استفاده از قسمت بارگذاری تصویر فیش ارسال کنید.

۲.مغایرت نام واریز کننده

توجه داشته باشید نام واریز کننده و نام صاحب حساب باید یکسان باشد، در غیراین‌ صورت فیش تایید نخواهد شد.

در صورت مغایرت نام واریز کننده و نام صاحب حساب، مبلغ به قدرت خرید شما اضافه نخواهد شد و می بایست به حساب مبدا عودت داده شود. برای پیگیری، لازم است با واحد پشتیبانی کارگزاری مفید از طریق ایمیل، چت یا شماره ۸۷۰۰-۰۲۱ تماس حاصل شود. 

۳.عدم درج در صورت حساب بانکی

در این حالت مبلغ مورد نظر با توجه به اطلاعات ثبت شده توسط کاربر، به حساب کارگزاری واریز نشده است. احتمالا شرایط واریزی شما یکی از موارد زیر را دارد:

  • اطلاعات ثبت شده فیش شامل مبلغ دقیق واریز، تاریخ واریز و همچنین بانک و شماره حساب مقصد به درستی ثبت نشده است که در این صورت می‌بایست مجدد اطلاعات فیش را به درستی وارد کنید.
  • کاربر به حسابی اشتباه واریز وجه انجام داده‌ است.

در غیر این موارد، در صورتی که واریز شما درست و موفق بوده، نیاز است تصویری خوانا از اصل فیش ارسال شود.

غیرفعال شدن سرویس اتصال به حساب بانکی

شاید بدانید، پیش از این یکی از روش‌های مدیریت وجوه و حساب، استفاده از اتصال حساب بانک ملت و سامان به کارگزاری مفید، بلوکه کردن مبلغ خرید از حساب این بانک‌ها و دسترسی مستقیم خرید از حساب بدون نیاز به پرداخت وجه بوده است.

بهتر است مطلع شوید که این سرویس غیرفعال است و مشتریان برای واریز وجه باید از گزینه حساب نزد کارگزار اقدام و با توجه به مبلغی که قصد خرید دارند، آن را به‌صورت فیش واریزی و یا به‌صورت پرداخت آنلاین وارد حساب کاربری خود نزد کارگزاری مفید کنند.

مقاله پیشنهادی: صندوق بخشی در بورس

سوالات متداول

سقف مبلغ واریز آنی از هر کارت بانکی چقدر است؟

با توجه به قوانین جدید، تنها تطبیق داشتن نام صاحب کارت بانکی و صاحب حساب معاملاتی ضرورت دارد و هیچ سقفی برای مبلغ واریزی وجود ندارد.

پس از واریز آنی مبلغ از حسابم کم شده اما قدرت خریدم در کارگزاری شارژ نشده است. چه اقدامی باید انجام بدهم؟

در صورتی که پس از واریز آنی، وجه از حساب بانکی شما کسر گردید اما حساب معاملاتی‌تان در کارگزاری مفید شارژ نشد، وجه کسر شده حداکثر تا ۲۴ ساعت به حساب بانکی شما عودت داده خواهد شد. اگر پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان واریز آنی، وجه به حساب بانکی شما عودت داده نشد، باید برای پیگیری‌های بیشتر اطلاعات تراکنش خود را طی استعلام از پشتیبانی درگاه پرداخت، شامل شماره تراکنش به همراه مبلغ و تاریخ پرداخت را از طریق ایمیل، چت و یا تماس با کارگزای مفید به شماره ۸۷۰۰-۰۲۱ اعلام کنید.

Amir dejman کارشناس بازار سرمایه
guest
54 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
بهناز

ممنون

کارگزاری مفید

سلام
از همراهی شما با کارگزاری مفید صمیمانه سپاسگزاریم.

محمد

تشکر . مفید بود

کارگزاری مفید

هدف ما جلب رضایت شماست. با تشکر از نظر ارزشمند شما

علی

همچنان امکان شارژ آنی از طریق بانک ملت بسته است اگر غیر از ایزی تریدر برنامه دیگری که بتوان حساب کاربری رو از طریق درگاه بانک ملت شارژ آنی کرد، لطفا معرفی کنید

کارگزاری مفید

با سلام
پیش از این یکی از روش‌های مدیریت وجوه و حساب، استفاده از اتصال حساب بانک ملت و سامان به کارگزاری مفید، بلوکه کردن مبلغ خرید از حساب این بانک‌ها و دسترسی مستقیم خرید از حساب بدون نیاز به پرداخت وجه بوده است. دقت داشته باشید، این سرویس در حال حاضر غیر فعال گردیده و مشتریان جهت شارژ قدرت خرید خود می‌بایست با توجه به مبلغ مدنظر، آن را به‌صورت فیش واریزی و یا به‌صورت پرداخت آنلاین به حساب کاربری خود نزد کارگزاری مفید واریز نمایند.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
جلال

سلام ، تشکر بسیار مفیدبود همانندنام کارگزاری.

کارگزاری مفید

با سلام
هدف ما کسب رضایت شماست. از لطف شما کمال تشکر را داریم.

حمید

سلام من واریز انجام دادم ولی در پرتفوی ننشسته

کارگزاری مفید

با سلام
جهت بررسی بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با کارشناسان در ارتباط باشید:
شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰ و چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی و email: 8700@emofid.com

مسعود

کاش شرایطی فراهم میشد که لینک پرداخت اینترنتی برای واریز وجه کارگزاری رو اشتراک گذاری کرد تا مثلا دوستم که 1 تومن بهم بدهکاره مستقیم به حساب کارگزاری من واریز کنه و خلاصه بقیه بتونن به حساب کارگزاری من واریز کنن

کارگزاری مفید

با سلام
واریز وجه تنها از طریق کارت بانکی فرد دارنده حساب کاربری در کارگزاری امکان پذیر است.

افشین محمدی

سلام …اگر پول واریز کنیم خرید نکنیم صرفا فقط موجودی دارایی بالا ببریم سودی چیزی تعلق میگیره؟

کارگزاری مفید

با سلام
«حامی» یک صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت برای مشتریان کارگزاری مفید می‌باشد. در صورت فعال بودن صندوق «حامی» برای شما، سود آن به قدرت خرید راکد شما به‌صورت روزشمار تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است، سود صندوق حامی اوایل روز‌های کاری هر ماه محاسبه و به «قدرت خرید» شما اضافه و تحت عنوان «بابت سود صندوق سرمایه‌گذاری حامی…» در «گردش حساب» سامانه‌های آنلاین کارگزاری مفید قابل مشاهده خواهد ‌بود. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله «معرفی جامع طرح حامی کارگزاری مفید» را مطالعه نمایید.

درگاهی

سلام وقت بخیر.چطور میتونم همه ی پولی که واریز کرده ام در ایزی تریدر خارج کنم؟

کارگزاری مفید

با سلام
برای «برداشت وجه» از قدرت خرید، می‌بایست با توجه به «تسویه معاملات» برداشت وجه خودتان را ثبت نمائید.
اگر تسویه سهم فروخته شده دو روز کاری باشد، امکان ثبت برداشت وجه برای دو روز کاری بعد وجود دارد.
برای ثبت برداشت وجه، لطفا به سامانه ایزی‌تریدر اربیس مراجعه نمائید و در منوی «سایر» گزینه برداشت وجه را انتخاب نموده و ابتدا شماره حساب مربوط، بعد تاریخ و مبلغ را به درستی وارد فرمائید و در انتها درخواست خودتان را تایید نمائید.

امیر

بنده ۲ میلیارد تومان میخواستم به حساب کارگزاری واریز کنم و به ۲ شعبه بانک تجارت مراجعه کردم ولی اعلام کردند که برای واریز بالای ۲۰۰ میلیون تومان باید از کارگزاری نامه و یا کپی قرارداد بیاورید( پولشویی) که طی تماس با کارگزاری اعلام شد که کارگزاری چنین مدارکی ارایه نمیدهد. لطفا راهنمایی بفرمایید.

کارگزاری مفید

با سلام
امکان واریز وجه بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان به صورت آنی با کارت بانکی متعلق به فرد در حساب کاربری بورس وجود دارد. (امکان واریزآنی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بستگی به بانک صادرکننده کارت داشته و درگاه‌های بانکی سامانه‌ها محدودیتی ندارند)
لازم به ذکر است، در صورتی که قصد واریز از طریق ثبت فیش را دارید، با توجه به قوانین اعلام شده از سمت بانک مرکزی نیاز به نامه معرفی به بانک نبوده و می‌توانید مبلغ بالای ۲۰۰ میلیون تومان را واریز نمایید.

وفاجو

با سلام اگه به حساب کارگزاری واریز کردیم و موفق به خرید نشدیم چطور می تونیم پولو دریافت کنیم

کارگزاری مفید

با سلام
در صورتی که بعد از ثبت سفارش خرید سهم، خرید انجام نشد نیاز است با توجه به تسویه سهم می‌توانید درخواست برداشت وجه خود را ثبت نمایید.
در صورتی که تسویه سفارش شما دو روز کاری است، امکان برداشت وجه برای دو روز کاری وجود دارد و در صورتی که تسویه سهم یک روز کاری باشد، امکان برداشت وجه برای یک روز کاری بعد وجود دارد.