برای مشاهده دوره ها، با حساب مفید خود وارد شوید.
ورود
در صورتیکه حساب مفید ندارید، میتوانید با ثبت نام در کارگزاری مفید، تمام دوره ها را بصورت رایگان مشاهده کنید.
با توجه به زمانبر بودن فرآیند دریافت کد بورسی پس از ثبت نام اولیه می‌توانید به مدت 5 روز همه دوره‌ها را به صورت رایگان مشاهده کنید

عنوان درس

یکی از مباحث مهم مدیریت سرمایه که تاثیر زیادی در موفقیت سرمایه‌گذار دارد، «چینش صحیح پرتفوی» است. در این درس ابتدا با ۴ دیدگاه سرمایه‌گذاری «نوسانی»، «کوتاه‌مدت»، «میان‌مدت» و «بلندمدت» آشنا می‌شویم. سپس به بررسی مهم‌ترین نکات مربوط به چینش صحیح پرتفوی می‌پردازیم.

مطالب کلیدی درس

  • نباید تمام دارایی خود را در یک سهم سرمایه‌گذاری کنید. چرا که اگر پیش‌بینی شما درست نبوده و قیمت آن سهم کاهش یابد، در این صورت تمام دارایی شما دچار زیان می‌شود.
  • از طرفی تعداد سهام موجود در پرتفوی، نباید به حدی زیاد باشد که فرصت تجزیه و تحلیل هر یک را از دست بدهید. به سرمایه‌گذارن توصیه می‌شود نهایتا ۱۰ سهم مختلف در پرتفوی خود داشته باشند.
  • در بورس صنایع مختلفی نظیر خودرویی، بانکی، دارویی و ... وجود دارد. بهتر است برای کاهش ریسک خود، تمام دارایی‌تان را در یک صنعت سرمایه‌گذاری نکنید.
  • توصیه می‌شود که مبلغی را به عنوان سرمایه پشتیبان و به صورت نقد نگهداری کنید. در این حالت اگر ناگهان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود، آن را از دست نمی‌دهید.

مدرس دوره

امیرحسین آل‌بویه
کارشناس بازار سرمایه

رویدادهای پیش رو