تاریخچه سفارشات و گردش حساب در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
تعداد بازدید: 16644
سطح مبتدی

در بخش «گردش حساب» ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)، می‌توانید کلیه اطلاعات مربوط به واریز وجه، خرید و فروش سهام، سود طرح حامی و برداشت وجه را در هر تاریخی که مد نظر دارید مشاهده کنید.

بررسی گردش حساب در نسخه وب

برای مشاهده گردش حساب در ایزی تریدر اربیس نسخه وب، روی آیکون مربوطه (فلش قرمز در تصویر زیر) کلیک کنید.

در این قسمت می‌توانید بازه زمانی مد نظر خود را برای مشاهده تراکنش‌های مربوطه تنظیم کنید. همچنین امکان سفارشی‌سازی نوع تراکنش، شرح تراکنش و نوع گزارش در نوار بالایی این بخش تعبیه شده است. منوی آبشاری نوع گزارش شامل ۳ حالت میانگین، حسابداری و حسابداری با حامی است. 

گزارش میانگین

ممکن است در طول یک روز، بر روی یک نماد خاص معاملات خرید یا فروش مختلفی داشته باشید. به‌عنوان مثال فرض کنید در طول یک روز ۱۰۰۰ عدد سهم فولاد را به قیمت ۴۵۰ و ۱۵۰۰ عدد دیگر را به قیمت ۴۵۵ خریداری کرده‌اید. با کلیک بر روی “گزینه میانگین”، به جای مشاهده دو خرید مجزا در گزارش خود، یک خرید مشاهده خواهید کرد که حاصل میانگین آن دو خرید می‌باشد. 

گزارش حسابداری

با انتخاب این گزینه، اگر در طول یک روز چندین معامله خرید یا فروش روی نماد خاصی را داشته باشید، آن‌ها را به شکل جدا از هم مشاهده خواهید کرد.

گزارش حسابداری با حامی

در گزینه حسابداری، تنها سود ماهیانه حامی نمایش داده می‌شد. اما با انتخاب گزینه حسابداری با حامی، همه تراکنش‌های مربوط به صندوق حامی از جمله صدور، ابطال نیز به نمایش در خواهد آمد.

بررسی گردش حساب در نسخه همراه

برای مشاهده گردش حساب در ایزی تریدر همراه نسخه اربیس، مراحل زیر را طی کنید.

توجه کنید که اگر تمایل به اعمال فیلتر بر گردش حساب خود در نسخه موبایل دارید، می‌توانید از گزینه مربوطه (شماره ۴ در عکس بالا) استفاده کنید.

تاریخچه سفارشات در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)

اگر نیاز دارید تا سفارشات گذشته خود را بررسی کنید، می‌توانید از بخش «تاریخچه سفارشات» در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. در این بخش سابقه همه سفارشات شما ثبت و بایگانی می‌شود. همچنین امکان فیلتر کردن این تاریخچه بر اساس نام نماد، بازه زمانی، سمت و وضعیت سفارش نیز وجود دارد.

اگر از نسخه همراه ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) بیشتر استفاده می‌کنید، برای دسترسی به تاریخچه سفارشات، مسیر زیر را دنبال کنید. 

توجه کنید که اگر تمایل به اعمال فیلتر بر تاریخچه سفارشات خود در نسخه موبایل دارید، می‌توانید از گزینه مربوطه (شماره ۴ در عکس بالا) استفاده کنید.

مانده کل، قدرت خرید و مبلغ بلوکه شده

هنگام استفاده از ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) با اصطلاحاتی نظیر «مانده کل»، «قدرت خرید» و «مبلغ بلوکه شده»‌ مواجه می‌شوید. برای توضیح این مفاهیم به مثالی که در ادامه می‌آید، توجه کنید:

فرض کنید حسابتان را به مبلغ یک میلیون تومان شارژ کرده‌اید. در این صورت قدرت خرید و مانده کل شما یک میلیون تومان و مبلغ بلوکه شده نیز صفر می‌باشد؛ در این حالت می‌توانید تا سقف یک میلیون تومان (البته با در نظر گرفتن کارمزد احتسابی) خرید کنید. 

حال اگر به میزان ۶۰۰ هزار تومان سفارش خرید برای سهمی ثبت کنید و سفارش شما فورا انجام نشود‌ (به‌طور مثال سفارش شما در صف خرید باشد) این مبلغ به صورت بلوکه شده نمایش داده می‌شود و قدرت خرید شما از یک میلیون تومان به ۴۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید مانده کل شما همچنان یک میلیون تومان باقی می‌ماند. حال فرض کنید برای هیچ سهمی سفارش خرید ثبت نکنید و به جای آن مبلغ ۳۵۰ هزار تومان تقاضای وجه ثبت کنید. در این حالت هم مبلغ ۳۵۰ هزار تومان به صورت بلوکه شده در نظر گرفته می‌شود.

تاریخچه سفارشات و گردش حساب در نسخه قدیمی ایزی تریدر

اگر از نسخه قدیمی ایزی تریدر (به آدرس easytrader.emofid.com) استفاده می‌کنید نیز می‌توانید از این امکانات استفاده کنید. کاربری بخش تاریخچه سفارشات و گردش حساب در نسخه قدیمی ایزی تریدر مشابه با ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) است. در نتیجه می‌توانید از مراحل توضیح داده شده بالا، برای نسخه قدیمی ایزی تریدر هم استفاده کنید. همچنین در نسخه وب نسخه قدیمی ایزی‌تریدر این امکان مهیاست که خروجی اکسل گزارش سفارشات خود را نیز دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)، سفارشاتی که در گذشته ارسال شده است را دوباره مشاهده کرد؟

بله می‌توان در بخش تاریخچه سفارشات، سفارش‌هایی که در گذشته ارسال کرده‌اید را مشاهده کنید.

بخش گردش حساب در ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس) چه کاربردی دارد؟

می‌توان تمام سفارشات انجام شده، واریز و برداشت وجه، سود حامی و… را در این بخش مشاهده کرد.

محمد رزاقی کارشناس بازار سرمایه
guest
20 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر بحث ترین
Inline Feedbacks
View all comments
عبدالنادر یانپی

سلام ممنونم از شما عزیزان ویک سوال داشتم اول به حساب واریز کردید نه بانک خبر داد واز شما عزیزان هم من نتوانستم خبری بگیرام ویک سوال دیکه الان به چند حساب سود وغیر واریز شده وشماره حساب ها مال کدوم بانک بودن من نمیدانم وبرای برداشت به کدام بانک مراجعه کنم یا انترنت برداشت کنم میشه یک راهنمای بفرماید ودر خواست پول از حساب را داشتم وبه صادرات یا تجارت واریز بفرماید

کارگزاری مفید

با سلام
جهت اطلاع از زمان‌بندی و نحوه واریز سود مجمع، آگهی «زمان‌بندی پرداخت سود» را در سایت کدال بررسی و همچنین جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله‌ی «نکاتی مهم درباره سود سهام شرکت‌ها» را مطالعه نمایید. همچنین در صورتی‌که قصد برداشت وجه از قدرت خرید خود را دارید، می‌توانید به سامانه «ایزی تریدر» کارگزاری مفید مراجعه و پس از ورود به بخش «پروفایل» گزینه «برداشت وجه» را کلیک نمایید.
همچنین ثبت تقاضای وجه با مراجعه به سامانه «آنلاین پلاس» کارگزاری مفید و کلیک بر روی گزینه «تقاضای وجه» نیز مهیا می‌باشد.
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله‌های «تقاضای وجه در سامانه معاملاتی آنلاین‌پلاس» و «برداشت وجه در ایزی‌تریدر اربیس» را مطالعه فرمایید.

Last edited 2 سال قبل by کارگزاری مفید
متین زینلی

ببخشید میخواستم بدونم داخل یکی از گردش حساب های من به مبلغ ۱۷۳.۰۰۰.۰۰۰تومن نوشته بود مانده نقد از قبل منظورش چیه؟

کارگزاری مفید

باسلام
خواهشمند است جهت بررسی بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
📩email: 8700@emofid.com

علی

سلام در صورت عدم تخصیص ربع سکه وجه برمیگرده؟

کارگزاری مفید

باسلام
برای خرید ربع سکه، سفارش می‌بایست مطابق با سقف قیمت مجاز باشد، اگر حجم سفارش‌های ثبت شده در سقف قیمت مجاز بیشتر از تعداد ر‌بع سکه‌‌های قابل عرضه باشد، ربع سکه بر اساس اولویت قیمت و به قیمت سفارش‌های ثبت شده تخصیص داده می‌شود. در صورت عدم تخصیص مبلغ در انتهای روز کاری از بلوکه خارج می‌شود.

مهدی

سلام،چه زمانی پول برمیگرده؟ فرداش دوباره میتونم ثبت سفارش انجام بدم؟

کارگزاری مفید

با سلام
تا انتهای روز کاری مبلغ از بلوکه خارج خواهد شد و در صورت عرضه می‌توانید سفارش ثبت کنید.

R.m

یه سوال ..وقتی سهمی رو میخوام خریداری کنم میزنه قدرت خرید ۵ میلیون تومان ولی دارایی فعلی رو صفر نشون میده و نمیشه خرید کنم میشه راهنمایی کنید

کارگزاری مفید

با سلام.
خواهشمند است جهت بررسی بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
📩email: 8700@emofid.com

مهدی

پیام فلان مبلغ اضافه شد به قدرت خرید
یعنی مشابه سود بانکی واریز شده چون من حدود ۳۰۰ میلیون در حسابم بود که مبلغ ۳ میلیون در یک ماه اضافه شده

کارگزاری مفید

با سلام
در صورت فعال بودن طرح حامی، به مبلغ مانده در حساب شما نزد کارگزاری مفید سود صندوق حامی تعلق می‌گیرد. سود صندوق حامی، در انتهای هر ماه محاسبه شده و در اولین روز کاری ماه بعد به قدرت خرید شما در سامانه معاملاتی اضافه می‌شود.
برای بررسی مبلغ‌های واریز شده، لطفا به سامانه ایزی تریدر بخش گردش حساب خودتان مراجعه نمائید.

فاطمه

سلام آیا امکان دارد گردش حساب به زبان انگلیسی وجود دارد

کارگزاری مفید

با سلام.
خواهشمند است جهت بررسی بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
📩email: 8700@emofid.com

روشنک

از کجا میتونم سود و ضرر رو‌ ببینم؟ توی نسخه های قدیمی بود.

کارگزاری مفید

با سلام
در بخش عملکرد نسخه جدید ایزی‌تریدر (اربیس)، با انتخاب بخش نمایش ستون‌ها امکان انتخاب ستون‌های مختلف مثل سود (زیان) امروز، سود و زیان دارایی فعلی و … وجود دارد.
در حال حاضر امکان مشاهده سود و زیان گذشته وجود ندارد، لطفا منتظر بروزرسانی‌‌های بعدی در این خصوص بمانید.

ehsanghasemi

ارزش کل پرتفو در تاریخی مربوط به گذشته مثلا ۱/۱/۱۴۰۰ رو چطور میشه بدست آورد؟

کارگزاری مفید

سلام
در حال حاضر قسمت گزارش عملکرد در سامانه ایزی تریدر اربیس فعال نیست، لطفا منتظر بروزرسانی‌های بعدی بمانید.

Ali

سلام ممنونم از خدمات خوبتون
یک مبلغی از کل سهامم کم شده
تو بخش گردش حساب ی چیزی واسم اومده به اسم مانده نقل از قبل به مبلغی که از سهامم کم شده خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

کارگزاری مفید

سلام
با توجه به اینکه برای بررسی دقیق‌تر نیاز به دریافت اطلاعات است، از طریق راه‌های ارتباطی زیر همه روزه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با کارشناسان در ارتباط باشید:
📞شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰
📲چت آنلاین کارگزاری مفید در سامانه‌های معاملاتی
📩email: 8700@emofid.com